Modnie i charytatywnie w Kupcu Poznańskim

3 lutego odbyła się kolejna odsłona galerii mody sztuki Art4Art Gallery w Kupcu Poznańskim. Tym razem główne skrzypce należały do polskiej mody. Wydarzeniem łączącym wszystkie pokazy była prapremiera kalendarza Joost „Najlepsi projektanci tworzący w Polsce – Dzieciom”.


Zdjęcia do kalendarza powstały przy udziale projektantów mody, którzy podarowali swój czas i kreacje, by wspomóc Fundację „Podziel się Sercem”. Fundacja poza swoimi statutowymi celami, jak realizacja programów usamodzielnienia dla młodzieży, przygotowującej się do opuszczenia placówek opiekuńczo-wychowawczych, wspierania rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych ruchowo, wspólnie z Joost Agency podjęła inicjatywę rozszerzenia swojej działalności o wsparcie uzdolnionych artystycznie dzieci i młodzieży. Aukcje potrwają do 31 maja 2012 roku. Przychody ze sprzedaży kalendarza pomogą najbardziej potrzebującym dzieciom marzącym, by nie tylko żyć normalnie, ale również móc twórczo się rozwijać.

Wieczór rozpoczął się od pokazu Biskup Handbags Katarzyny Biskup, czyli fantastycznych torebek łączących w sobie aktualne trendy wzornictwa i kolorów z funkcjonalnością i najwyższą jakością. Po nim nastąpiła premiera kolekcji Michała Starosty oraz męskiej kolekcji Katarzyny Kmiecik. Oboje projektanci towarzyszyli pokazom przez cały wieczór, przyjeżdżając na to wydarzenie specjalnie z Warszawy.

Artystycznym ozdobnikiem była inscenizacja sesji zdjęciowej Kamili Karpińskiej “Fotografia ze smakiem” – cykl fotografii powstał we współpracy z Restauracją Hugo. Tak więc na wybiegu pojawiły się tym razem modelki odgrywające jedną z ról sesji po czym nastąpiło z równym smakiem odsłonięcie fotografii.

Podwójny pokaz – aktualnej kolekcji Urban Fusion oraz zapowiedzi wiosennej Symbiosis – to pokaz kreacji Natashy Pavluchenko, dwukrotnie z rzędu nagradzanej przez publiczność za najlepsze kolekcje na łódzkim Fashion Week. Po krótkiej przerwie, w trakcie której przypomniano o rozpoczęciu licytacji kalendarza Joost nastąpił finał pokazów krótką serią kreacji wieczorowych marki i butiku Infini. Godne podkreślenia jest to, że każda kreacja tej kolekcji powstawała pod inspiracją wizji danej osoby, co podkreśla jej wyjątkowość i niepowtarzalność.

Pokazy kolekcji zapoczątkowały również swoją handlową stronę w Poznaniu, wprowadzając swoje kolekcje do butiku Infini w Kupcu Poznańskim. Należy podkreślić, że tym samym znaczący polscy projektanci nie pokazują już swoich kolekcji głównie w Warszawie, ale są otwarci na inne miasta. Dlatego Poznań może stanie się drugą stolicą mody…

 

Głównym sponsorem pokazów mody był Salon Fryzur i Urody BIBIUTI mieszczący się również w Kupcu Poznańskim – w myśl idei wzajemnego wspierania się najemców.

 

Fot. Andrzej Mann