Pierwsze urodziny Concordia Design

W weekend 24-25 listopada pod hasłem „1 rok ale jaki” Concordia Design – centrum innowacji, designu i kreatywności w Poznaniu obchodzi swoje pierwsze urodziny.

Przez cały rok odbywały się tu wystawy, warsztaty, konferencje, koncerty, festiwale, powstała restauracja., działa drukarnia.

25 listopada na wszystkich gości, którzy przyjdą na obiad do Concordia Taste w ramach kolejnej Rodzinnej Niedzieli czeka urodzinowy tort, odbędą się także warsztaty z tworzenia ogromnej kartki urodzinowej i projektowania tortów z papieru – wspólne zajęcia dla rodziców i dzieci.

Concordia Design to miejsce, w które wpisana jest zmiana. Przestrzeń musi nieustannie dostosowywać się do różnorodnych projektów, które są tu realizowane – od wystaw prezentujących dobrze zaprojektowane przedmioty, kameralne warsztaty dla dzieci po konferencje dla kilkuset osób. Raz jest galerią designu, innym  filmowym czy teatralnym biurem festiwalowym. Gen zmiany dotyczy także restauracji Concordia Taste, gdzie z nowym szefem kuchni pojawiło się autorskie menu zaskakujące co dwa miesiace nową kartą. Trudno też trafić dwa razy na taką samą aranżację tego wnętrza… 

Urodziny to także czas podsumowań…

Przez pierwszy rok swojej działalności Concordia Design zorganizowała dwanaście wystaw promujących dobre wzornicwo m.in. „Mothers of Invention” Patrizii Moroso i Patricii Urquioli, „Kod miasta” – design Poznania i Berlina, Red Dot Design Award 2012 – wystawa polskich laureatów, cztery konferencje tematyczne m.in. „Designing the Future”, „Design Innovation Exchange Programme Berlin-Wielkopolska 2011-2012” mająca na celu nawiązanie współpracy pomiędzy projektantami i biznesem, dwie edycje pierwszego w Polsce Festiwalu Designu i Kreatywności dla Dzieci, dwa festiwale dla kobiet, trzy kiermasze dobrze zaprojektowanych produktów, trzy pokazy mody, trzy koncerty. Concordia Design była także Biurem Festiwalowym dla Festiwalu Teatralnego Malta oraz Festiwalu Filmowego Transatlantyk, podczas którego współtworzyła Kino Bałtyk – pierwsze kino plenerowe w łóżkach. 

Concordia Design to również bardzo rozbudowany program warsztatów – rozwoju zawodowego, free time, warsztatów i zajęć dla dzieci oraz coachingu dla rodzin. Wszystkie realizowane przez sprawdzonych trenerów i w oparciu o interaktywne metody. W ramach tego programu w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy działalności Concordia zrealizowała 38 warsztatów biznesowych, z których przeszkolonych zostało 412 osób. Przykładowe tematy to: „Grywalizacja – nowe narzędzie w marketingu” – Paweł Tkaczyk, „48 godzin z Social Media” – prowadzący Bartłomiej Rak, „Skuteczne techniki kreatywne” – Sylwia Hull-Wosiek. Odbyły się 102 warsztaty dla dzieci w różnym wieku („Lego dla każdego – dzieci uczą dzieci”, „Zrób teledysk”, „Wyspy Polinezji”), odbyło się także 8 warsztatów wyjazdowych w ramach cyklu „szystko zaprojektowane”- w Gdyni, Krakowie, Warszawie, Łodzi. W sumie wzięło w nich udział ponad 1000 dzieci, a 508 rodzin obejrzało spektakle dla najmłodszych. Z kolei w dwóch edycjach Festiwalu Designu i Kreatywności dla Dzieci łączących warsztaty, wystawy, testowanie przedmiotów, zabawę uczestniczyło ponad 4000 tysiące dzieci!

Concordia Design specjalizuje się w consultingu dla firm z zakresu design management. Do tej pory przeszkoliła 120 firm w ramach projektu „Design Management motorem innowacji w MSP w Wielkopolsce”,  a 200 projektantów i przedsiębiorców z Polski i Niemiec wzięło udział w projekcie „Berlin – Wielkopolska Design Innovation & Exchange Programme”. Concordia Design przeprowadziła także 9 audytów wzorniczych w przedsiębiorstwach i samorządach w całej Polsce. Concordia Design została także zaproszona do prestiżowego międzynarodowego projektu „Design Evaluation Policies”, gdzie razem z 9 partnerami z Włoch, UK, Szwecji pracuje nad stworzeniem narzędzia do mierzenia skuteczności stosowania designu w instytucjach samorządowych i firmach w całej Europie.

124 firmy zdecydowały się zorganizować w Concordia Design premiery swoich produktów, konferencję czy warsztaty wewnętrzne, w których uczestniczyo w sumie 9524 osoby.

Restauracja Concordia Taste zaserwowała ponad 6500 lunchy, a drukarnia Concordia Print zrealizowała ponad 1050 zleceń.