Rusza budowa dróg do Poznań City Center. Jak będzie wyglądało po ukończeniu?

Teren wokół Wolnych Torów został ogrodzony – i to jest właśnie pierwszy etap budowy dróg dojazdowych do powstającego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. TriGranit właśnie zaprezentował nowe wizualizacje wyglądu tej części miasta.

Przystąpiono już do przekładania kabli i prac związanych z podziemną infrastrukturą i instalacjami.
– Na razie pierwsze  prace prowadzone są poza obszarem, który powodowałby utrudnienia w ruchu aut czy tramwajów – uspokoja Przemysław Terlecki, rzecznik prasowy TriGranitu. – Najwcześniej pierwszych ograniczeń w ruchu należy spodziewać się w połowie grudnia, a już na dobre  na początku stycznia 2013 roku.

Inwestor tej części robót, Zarząd Dróg Miejskich z odpowiednim wyprzedzeniem, po uzgodnieniu z wykonawcą robót drogowych będzie informował o wprowadzanych tymczasowo ograniczeniach i zmianach w organizacji ruchu.

W czasie prac okresowo ruch mostem Dworcowym będzie odbywał się tylko jedną stroną, a tramwaje pojada wahadłowo po jednym torze.
– Roboty są tak zaplanowane, aby w jak najmniejszym stopniu dezorganizować ruch – zapewnia Terlecki. – Choć pewnych utrudnień, przy takiej skali prac nie da się wyeliminować.

Ale za to po zakończeniu robót mieszkańcy Poznania i przyjezdni zyskają bardziej drożną niż teraz (dwa pasy na wprost i trzeci skręt w lewo) drogę na odcinku most Dworcowy ulica Przemysłowa/Towarowa, nowe, szerokie  skrzyżowanie, przejście podziemne dla pieszych i  rowerzystów oraz ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym schodami i windą (z tego powodu trzeba będzie przebudować ulicę Matyi i podnieść teren o 1,5 metra).

Zostanie też przedłużona w głąb Wolnych Torów ulica Jakuba Wujka, która umożliwi dojazd do Poznań City Center od strony Wildy i ulicy Hetmańskiej, a także wjazd na nowy trzykondygnacyjny  parking. W ramach realizowanego z rozmachem projektu planowana jest też budowa specjalnego parkingu dla rowerzystów.

Do końca roku inwestor zamierza doprowadzić budowę do stanu surowego otwartego. Całe Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, obejmujące zbudowany już i oddany do użytku w maju dworzec kolejowy PKP, wznoszony obecnie nowy dworzec autobusowy PKS na 19 stanowisk, centrum handlowe Poznań City Center z 250 sklepami i trzypoziomowy  parking samochodowy na 1500 aut ma być oddane do użytku w IV kwartale 2013 roku.

Wszystko to wyraźnie widać na wizualizacjach przyszłego wyglądu Poznań City Center i okolic – jednak trzeba pamiętać, że są to wizualizacje robocze, a więc po skończeniu prac cały układ komunikacyjny może wyglądać jednak trochę inaczej.