Trigranit sponsorem poznańskich koszykarek

Firma Trigranit budująca poznański Dworzec Główny PKP została sponsorem pierwszoligowego zespołu koszykówki Inea AZS Poznań. Umowa będzie obowiązywała do końca sezonu 2012/13, jednak najpewniej zostanie przedłużona.

Do niedawna wydawało się, że koszykówka – zarówno w wydaniu kobiecym jak i męskim – w Poznaniu będzie raczej zwijać skrzydła. Na szczęście przeciwdziałać temu postanowiła węgierska firma Trigranit, która w Poznaniu buduje dworzec główny PKP oraz Centrum Handlowe Poznań City Center.

Spółka deweloperska będzie wspierać przede wszystkim sekcje młodzieżowe poznańskiego klubu.  Jak tłumaczą przedstawiciele firmy Trigranit, to właśnie praca z młodzieżą była decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o sponsorowaniu drużyny koszykarek.

– Szczególnie zależy nam na promowaniu sportu i aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży. Stąd nasza chęć i gotowość, na początek, wspierania zwłaszcza drużyn młodzieżowych i wyjątkowego w skali kraju projektu związanego ze szkoleniem najmłodszych, uzdolnionych dziewcząt z całej Wielkopolski – twierdzi Tomasz Lisiecki, prezes Trigranit Polska.

Zadowolenia z podpisania umowy sponsorskiej nie ukrywa Paweł Leszek Klepka, prezes zarządu Inea AZS Poznań.
– Jest to wielkie wydarzenie, które pozwoli nam powoli myśleć o graniu w ekstraklasie – przyznaje prezes poznańskiego klubu.

Przedstawiciele firmy Trigranit przyznają, że nie szukali możliwości sponsorowania klubu sportowego w Wielkopolsce – przedstawiciele koszykarskiego klubu sami zgłosili się do spółki deweloperskiej. Jak podkreśla Zbigniew Drzewiecki, dyrektor ds. rozwoju Trigranit Polska, długo nie musieli oni przekonywać firmy.

– Do tradycji firmy od początku jej istnienia należy czynne uczestnictwo w życiu społecznym danego miasta poprzez sponsorowanie pożytecznych rzeczy. To różne formy przyjmowało, np. w Gdańsku pomagaliśmy finansowo przy odbudowie spalonego kościoła, a w Poznaniu np. pomogliśmy sfinansować konkurs rzeźby lodowej – mówi Drzewiecki. – Firma nie chce być pasożytem, tylko chce być częścią społeczeństwa.

Jak przyznają przedstawiciele obu stron, podpisana umowa jest początkiem współpracy. Plany firmy są dalekosiężne, zatem po zakończeniu obecnego sezonu umowa zostanie rozszerzona o starsze grupy koszykarskie oraz drużynę seniorską.

Umowa sponsorska nie zawiera w sobie warunków sportowych, takich jak osiągnięcie określonego miejsca w rozgrywkach czy też awans do ekstraklasy. Dyrektor Drzewiecki podkreśla, że wierzy w klub i jego sposób szkolenia młodzieży, który w przyszłości przyniesie efekty. Nie zmieni się również nazwa klubu.

Sekcja koszykarska poznańskiego klubu w zeszłym sezonie zajęła 2 miejsce w Polsce spośród wszystkich klubów koszykarskich. Natomiast cały klub AZS Poznań zajął 6 miejsce w kraju w Klasyfikacji Współzawodnictwa Dzieci i Młodzieży.