W marcu Poznań City Center będzie już pod dachem!

W pierwszych dniach marca planowana jest uroczystość zawieszenia wiechy na kompleksie komunikacyjno-handlowym Poznań City Center.

Nad doprowadzeniem budynku do tego pracuje każdego dnia około tysiąca pracowników ponad dwudziestu firm podwykonawczych.

Większa część budynku, w którym znajdzie się nowy dworzec autobusowy PKS i galeria Poznań City Center z ponad 250 sklepami, jest już przykryta dachem. Kilka dni temu zakończono szklenie charakterystycznej, ażurowej części dachu budynku. Wiecha, wieńcząca tradycyjnie tak ważny etap budowy powinna zawisnąć na początku marca.
– Wewnątrz budynku sukcesywnie stawiane są ścianki działowe, trwa zakładanie instalacji, lada moment powinien rozpocząć się montaż ogrzewania, systemu wentylacji i klimatyzacji – wylicza Przemysław Terlecki, rzecznik prasowy TriGranit, inwestora obiektu. – Trwają przygotowania do wylania posadzek. Pierwsi najemcy do lokali w stanie developerskim powinni wprowadzić się na przełomie czerwca i lipca tego roku.

Nad peronami I, II i III wznoszony jest trzykondygnacyjny parking, który wraz z parkingiem wewnątrz galerii handlowej pomieści ok. 1500 aut. W peronach zamontowane są już wszystkie słupy fundamentowe, większa część konstrukcji parkingu budowanego z blisko 3 tys. prefabrykowanych elementów jest gotowa. Do końca marca będę montowane instalacje oraz oświetlenie nad peronami. Wiosną powinna ruszyć budowa kładki łączącej dwie części poznańskiego dworca kolejowego – Zachodni Dworzec PKP poprzez perony IV, V i VI z nową halą dworca Poznań Główny,  parkingiem i galerią handlową.

– Kładka ma stanowić uzupełnienie istniejącego przejścia podziemnego – wyjaśnia Terlecki. – Z peronami połączona zostanie schodami i windami, obsłuży przede wszystkim pasażerów wysiadających na nowym peronie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju i gości przyjeżdżających na Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Wraz z pracami przy budowie Poznań City Center trwa budowa dróg dojazdowych do Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Prace prowadzone są od listopada ubiegłego roku i na razie koncentrują się na budowie przejścia podziemnego oraz  muru oporowego, dzięki któremu będzie można w tym miejscu postawić nowy przystanek tramwajowy.

W ramach tej inwestycji powstanie ok, 2,5 km nowych dróg, nowe skrzyżowanie ulic Towarowej, Matyi i Przemysłowej,  zbudowany zostanie parking rowerowy i ścieżki rowerowe,  przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów, drogi dojazdowe do dworca PKS, galerii handlowej i na parking, przedłużona zostanie także ulica Jakuba Wujka umożliwiająca wjazd na teren Wolnych Torów od strony Wildy. W najbliższych dniach inwestor złoży drugi wniosek o pozwolenie na kolejny etap budowy dróg.

Otwarcie całego kompleksu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, a więc galerii Poznań City Center, parkingu, dworca PKS, przejścia podziemnego, kładki oraz nowego układu drogowego zaplanowano na IV kwartał 2013 roku.