Drugie życie według Szymona Brodziaka

Nie idealnie zaaranżowane i wykonane – ale nieudane, odrzucone i z błędami – takie właśnie zdjęcia będzie można zobaczyć na wystawie Szymona Brodziaka w Concordia Design. Wystawa, którą można oglądać od 8 lutego, nosi tytuł “Drugie życie”.

Tytuł „Second Life” nosi w sobie aż trzy ukryte znaczenia: po pierwsze nawiązuje do życia odbitek drukarskich, które tutaj stworzyły wyjątkową wystawę, po drugie miejsca realizacji sesji zdjęciowej – złomowisko, wreszcie po trzecie do celu wystawy – zgromadzenia środków na wsparcie rehabilitacji chorej Oliwki Lisewskiej – wszystko o projekcie (http://oliwka-lisewska.blogspot.com/).

Idea wystawy narodziła się przy realizacji przez Szymona Brodziaka projektu ekskluzywnego kalendarza na 2013 rok z supermodelką pochodzącą z Kostaryki Leonorą Jimenez. Kalendarz zawierający 26 czarno-białych fotografii w imponującym formacie 100×70 w całości przeznaczony jest na tamtejszy rynek, a jego limitowana edycja to nakład zaledwie 300 sztuk.

Pełna emocji sesja do tego kalendarza realizowana była w niecodziennym miejscu – złomowisku, na które trafia to, co zepsute, zużyte, niepotrzebne.  Na wystawię „Second Life” artysta postanowił zaprezentować nie stricte fotografie z tej sesji, ale to co powstało w wyniku „błędu” drukarskiego”, i co jako „zepsute” powinno trafić do kosza. Zamiast tego jednak dostaje szansę na drugie życie tworząc wystawę. Dzięki „odpadom z doskonałości” mamy do czynienia z niepowtarzalną fotografią.

Wystawa prezentuje 18 czarno-białych unikatowych, wcześniej niepublikowanych fotografii Szymona Brodziaka. Wszystkie wystawiane prace, będzie można kupić z sygnaturą autora. Cały dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na leczenie malutkiej Oliwki Lisewskiej chorej na najrzadszą i najcięższą odmianę nowotworu dziecięcego. Cena jednej fotografii waha się między 1500 zł a 5000 zł. Kupujący zdjęcie, daje szansę na kontynuację nierefundowanego przez NFZ leczenia Oliwki.

Szymon Brodziak – urodzony w 1979 r. w Poznaniu. Jako fotograf słynie z kontrowersyjnych czarno-białych kampanii reklamowych, pozornie zimnych, lecz niezwykle zmysłowych i pełnych ukrytych emocji. Z wykształcenia ekonomista – z pasji fotograf. Porzucił rodzinny interes, aby asystować przy sesjach modowych i reklamowych, które obecnie są głównym polem jego działalności. Od 2006 roku otrzymał liczne międzynarodowe nagrody, w tym 3 złote medale na Prix de la Photographie Paris 2012 – zarówno za zdjęcia reklamowe, jak i projekty autorskie. Jeszcze jako student, w 2004 roku został wyróżniony nagrodą Johnnie Walker Keep Walking Award za ciągłe urzeczywistnianie swoich marzeń oraz pasję wyznaczania nowych ścieżek w poszukiwaniu piękna.

Projekt „Second Life” będzie można oglądać w Concordia Design do 17 lutego.