Grunwaldzka zostanie zwężona?

Zarząd Dróg Miejskich przygotował koncepcję zwężenia ulicy Grunwaldzkiej do jednego pasa ruchu dla samochodów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bukowską do ul. Matejki.

Zwężenie przestrzeni dla samochodów na ulicy Grunwaldzkiej to jedna ze stu niedrogich i prostych do przeprowadzenia inwestycji, która miałaby usprawnić komunikację miejską w Poznaniu. Propozycja została przygotowana przez stowarzyszenia My-Poznaniacy oraz Inwestycje dla Poznania już pod koniec 2011 roku, jednak od tego czasu miejscy urzędnicy nie wprowadzili zbyt wielu udogodnień w życie.

Na zmianie organizacji ruchu na Grunwaldzkiej najwięcej mogą zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej i piesi. Tramwaje bowiem poruszałyby się wydzielonym torowiskiem, a zwężona jezdnia wymuszałaby jazdę samochodem z mniejszą niż obecnie prędkością, dzięki czemu piesi mogliby łatwiej i szybciej przejść na drugą stronę ulicy.

Zmiany objąć mają odcinek pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Bukowską a krzyżówką z ulicami Matejki i Szylinga. Przede wszystkim w obie strony prowadziłby tylko jeden pas jezdni dla samochodów (nie licząc bardzo krótkich lewoskrętów w ulice Śniadeckich oraz Święcickiego). Zmiany mają objąć również wydzielenie lewoskrętu z ul. Grunwaldzkiej w ul. Szylinga oraz korekty w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z Matejki i Szylinga.

Propozycja wydzielenia torowiska na ul. Grunwaldzkiej to na razie tylko koncepcja i wcale nie jest powiedziane, że zostanie zrealizowana. Podobno już same rozmowy na temat przygotowania koncepcji nie były łatwe, co świadczyć może o tym, że drogowcy nie są przychylni usprawnieniom komunikacyjnym. Dlatego tak ważny jest głos samych poznaniaków. Wydzielone torowisko zyska na znaczeniu zwłaszcza w momencie, gdy w pełni przejezdne będzie już rondo Kaponiera.

Koncepcja przygotowana przez urzędników dostępna jest na stronie internetowej ZDM, w zakładce “Projekty Drogowe”. Swoje uwagi można przesyłać do 7 czerwca 2013 roku.