Poznań City Center: są już pierwsi najemcy!

Budowa centrum handlowego dobiega końca – najemcy już odbierają lokale, by je wykończyć zgodnie ze swoimi potrzebami. 82 proc. lokali znalazło już chętnych, a jako pierwsi lokale odebrali Saturn i Royal Collection.

Formalne przekazywanie lokali pierwszym najemcom rozpoczęło się 17 czerwca. W pierwszych dniach lipca do Poznań City Center powinni wprowadzić się  Piotr i Paweł, Mc Donald’s i Rossmann,  a kolejne lokale, zgodnie z ustalonym harmonogramem, będą sukcesywnie przekazywane poszczególnym najemcom.

Komercjalizacja PCC postępuje zgodnie z przyjętymi przez TriGranit założeniami.
– Na kilka miesięcy przed otwarciem Poznań City Center ma zabezpieczony wynajem powierzchni w 82 procentach – mówi Przemysław Terlecki, rzecznik prasowy TriGranit. – Są to w przeważającej większości umowy najmu, oraz kilka strategicznych listów intencyjnych podpisanych z najemcami. Poznań City Center będzie miał 60 tys. m kw. Na trzech kondygnacjach pomieści około 230 sklepów i punktów handlowo-usługowych, w tym dwa foodcourty i 30 punktów związanych z gastronomią (restauracje, kawiarnie, bary szybkiej obsługi).

Poznań City Center będzie w przeważającym stopniu oferowało marki modowe ze średniej półki cenowej. Wśród branż uzupełniających pojawią się – jak w każdym centrum handlowym – sport, artykuły dla dzieci czy też kosmetyki. W Poznań City Center znajdą się marki oferujące produkty dla szeroko rozumianej klasy średniej oraz usługodawcy.

– W ostatnich dniach udało się sfinalizować transakcję powiększenia dwupoziomowego sklepu RESERVED do niemal 1800 m2, co pozwoli na uruchomienie konceptu RE KIDS z osobną witryną na poziomie +2 – ujawnia Terlecki. – W zaawansowanych negocjacjach są umowy z operatorem sieci fitness klubów na powierzchni 1249 m2 oraz międzynarodową siecią sklepów sportowych na powierzchni ponad 1900 m2.

Największe powierzchnie handlowe liczące powyżej 2 tys. mkw. zajmą m.in. Saturn (aż 4,5 tys. m2), Piotr i Paweł, TK Maxx, Toys’R’Us (amerykańska sieć sklepów z zabawkami, która otworzy swój pierwszy salon w Poznaniu, jeden z pierwszych w Polsce), Royal Collection oraz dwupoziomowy sklep H&M. 4 tysiące m.kw. wynajęło łącznie LPP oraz LPP TEX  dla swoich 6 marek: Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay oraz Home & You. Kluczowe firmy, które zdecydowały się otworzyć w PCC po kilka swoich sklepów to LPP SA oraz LPP TEX (6 marek), Grupa Inditex (Bershka, Pull & Bear oraz Stradivarius) oraz AmRest (Pizza Hut, KFC, Burger King oraz otwarty już Starbucks na nowym dworcu PKP). Niemal wszsystkie zaprezentowane marki (oprócz Toys’R’Us) są już obecne w innych poznańskich centrach handlowych

– Specyfika świetnej lokalizacji PCC w centrum miasta i w obrębie ruchliwego centrum komunikacyjnego sprawia, że funkcja gastronomiczna będzie tu jedną z wiodących – przekonuje Terlecki. – Wszystkie lokale gastronomiczne są już wynajęte.

Oferta gastronomiczna zawierać będzie zarówno znane na świecie międzynarodowe sieci “fast food” jak Pizza Hut, McDonald’s (2 lokale), KFC, Burger King, Nordsee (owoce morza, pierwszy punkt tej sieci w Poznaniu) czy Subway. Będą również polskie firmy sieciowe: restauracje Sphinx i Pizza Dominium oraz bary Olimp, Salad Story (2 lokale), Thai Wook i Apetito. Branżę kawiarnianą reprezentować będą m.in. Grycan, Cinnabon, Mount Blanc oraz Cukiernia Sowa. Jedną z oryginalnych ofert będzie fast food z kuchnią meksykańską.

Bez żadnych opóźnień postępują prace przy budowie nowego układu komunikacyjnego, trzykondygnacyjnego parkingu, nowego dworca autobusowego i galerii. Rozległy nowy układ drogowy i komunikacyjny ma być gotowy jesienią i oddany do użytku wraz z całym kompleksem Poznań City Center. Będzie obejmował 2,5 km nowych dróg, nowe skrzyżowanie ulic Matyi-Towarowej-Przemysłowej, nowy przystanek tramwajowy, kontrowerysjne przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Matyi, przedłużona ulica Jakuba Wujka, tzw. Mała Głogowska, drogi wewnętrzne i dojazdowe dla autobusów nowego dworca PKS.

Prace wewnątrz budynku Poznań City Center koncentrują się w tej chwili na montażu urządzeń wentylacyjnych i pracach wykończeniowych. Większość pomieszczeń dla najemców jest już praktycznie na ukończeniu, w stanie developerskim. „Budujemy” – to hasło i motyw przewodni kampanii promocyjnej nowego centrum, która ruszyła kilka dni temu. Wielkie Otwarcie zaplanowano na przełom października i listopada 2013 roku.