Hatchback, sedan, kombi czy…?

Aby gamę modelową producenta można było nazwać kompletną, nie wystarczy już jedynie standardowe nadwozie. Trzeba pójść o krok dalej. Przegapienie modnego wśród klientów trendu może się okazać pomyłką, którą trudno będzie naprawić, dlatego producenci samochodów nieustannie śledzą zmiany zachowań zakupowych swoich klientów.

Najmodniejszymi chyba aktualnie pojazdami są crossovery, czyli skrzyżowanie auta o kompaktowych wymiarach z cechami typowymi dla pojazdów terenowych: większym prześwitem podwozia, napędem na wszystkie koła i wyższym poziomem bezpieczeństwa podróżujących. Producent, który nie zauważył rosnącego zainteresowania klientów takimi konstrukcjami może niedługo zostać daleko w tyle za całym motoryzacyjnym peletonem. Zupełnie jak pewien producent telefonów komórkowych z Europy Północnej, który nie zorientował się w porę, że przyszłość należy do smartfonów.

Już we wrześniu w polskich salonach zadebiutuje najnowsza propozycja Suzuki zaliczana właśnie do grona crossoverów – model SX4. Samochód w nowej odsłonie nieco urósł, dzięki czemu oferuje więcej miejsca dla pasażerów i znacznie większą pojemność bagażową niż model poprzedniej generacji. W porównaniu z nią, nowe SX4 jest dłuższe, szersze i nieco wyższe, co bezpośrednio przekłada się na wygodę podróżujących i wielkość bagażnika. Podczas gdy wcześniejszy SX4 oferował 270 l, to nowy zapewni nam aż 430 l, co stawia go w czołówce tego typu pojazdów. Jak na rasowego crossovera przystało, nowe SX4 ma także potencjał terenowy.

– Samochód można wyposażyć w napęd 4×4 najnowszej generacji technologii ALLGRIP, która zapewnia zarówno przyjemność z jazdy, jak i poczucie bezpieczeństwa w trudnych warunkach na drodze – mówi Wojciech Kacperski, dyrektor sprzedaży w Suzuki Auto-Club w Szczecinie.

System 4WD w nowym SX4 może pracować w czterech odmiennych trybach: auto, sport, snow i lock. Pierwszy z nich jest przeznaczony do jazdy w normalnych warunkach drogowych, w których napęd na wszystkie koła włącza się jedynie w razie wykrycia poślizgu. Drugi, idealny na kręte drogi, wykorzystuje w pełni zalety napędu 4WD w zależności od nacisku pedału przyspieszenia, sterując również momentem obrotowym silnika. Trzeci tryb świetnie sprawdza się na zaśnieżonych drogach, napęd na obie osie jest w nim włączony na stałe, a system dostosowuje nad nim kontrolę w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania. Ostatni z trybów napędu 4WD pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu, nieustannie przekazując wysoki moment obrotowy na koła tylniej osi.

Crossover to jednak nie wyłącznie cechy terenowe, ale również wygoda podróżowania. Nowe SX4 może nam na tym polu wiele zaproponować.
– Dzięki nowej konstrukcji osłony silnika do kabiny przenika o wiele mniej dźwięków i wibracji wywołanych jego pracą, co jak doskonale wiemy potrafi na trasie zmęczyć zwłaszcza w przypadku diesli – mówi Żaneta Marchewka, kierownik sprzedaży w Suzuki Auto-Club w Poznaniu. – Do dyspozycji mamy również panoramiczny dach imponujących rozmiarów. Sięga on od przednich aż po tylne siedzenia i składa się z dwóch przesuwnych paneli, których łączna długość wynosi aż 1000mm. Nowe SX4 może się pochwalić zaawansowanymi systemami wpływającymi na bezpieczeństwo, takimi jak system stabilizacji toru jazdy, system monitorowania ciśnienia w oponach czy siedem poduszek powietrznych. Modelowi nie można też odmówić atrakcyjnego, nowoczesnego designu nadwozia, który bez wątpienia przyciągnie fanów motoryzacji.

W salonach dealerskich w całej Polsce odbywają się właśnie ekskluzywne przed premiery najnowszego crossovera Suzuki, mające hucznie wprowadzić go na rynek. Od końca czerwca takie eventy miały miejsce w salonach Suzuki Auto-Club w Warszawie, Poznaniu i Szczecinie. Na zamkniętych pokazach, najważniejsi klienci i dziennikarze mieli okazję zapoznać się z SX4 jeszcze zanim na dobre znajdzie się na rynku.

Pokazy te wzbudziły duże zainteresowanie, a dziennikarze już na oficjalnej prezentacji modelu na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie okrzyknęli go autem o klasę wyższym niż poprzednia generacja. Ciekawostką jest, że ambasadorem Suzuki SX4 w Polsce został Robert Korzeniowski, który będzie promował samochód mający trafić do sprzedaży już we wrześniu.