Rusza druga edycja Konsorcjum Marki Poznań

Znane są już przedsiębiorstwa, które wezmą udział w projekcie realizowanym wspólnie ze stolicą Wielkopolski. Udział w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań weźmie 39 marek reprezentujących 11 różnych branż.

Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności.

W drugiej edycji projektu udział wezmą najważniejsze poznańskie marki. Decyzję o podjęciu z nimi współpracy podjęła specjalnie powołana w Rada Ekspertów – gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, kultury, innowacji czy sportu. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic.
– Unikalność i wyjątkowość projektu bazuje na wymianie korzyści wizerunkowych zarówno miasta jak i marek – wyjaśnia Grzegorz Kiszluk, członek Rady Ekspertów.

W II edycji projektu znalazły się firmy takie jak Volkswagen (w Poznaniu posiada jedną z większych fabryk w Europie), Solaris, którego autobusy można zobaczyć na całym świecie czy też Lech Poznań – jeden z bardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich w Polsce. Nie zabrakło również firmy Allegro.

– Poprzednia edycja projektu pokazała, że Grupa Allegro i Poznań mogą wspólnie efektywnie się promować. Projekt Konsorcjum przynosi korzyści obu stronom, umacniając i markę Allegro, i markę Poznań – mówi Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów specjalnych w Allegro.

Przyjęte 39 marek reprezentuje 11 różnych obszarów działalności. Najliczniej reprezentowane branże to: Internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie. Najbardziej pożądanymi polami współpracy wskazanymi przez marki są: innowacyjność, handel, CSR oraz edukacja.

– Misją Konsorcjum Marki Poznań jest budowanie coraz bogatszej oferty dla poznaniaków, tworzenie synergii wizerunkowej między markami i miastem oraz działanie na rzecz przyciągania i rozwijania kapitału ludzkiego Miasta – mówi Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania.

Wspólnie z markami, Miasto będzie realizowało szereg projektów. W najbliższym czasie odbędą się spotkania z firmami w celu ustalenia harmonogramu działań. Uzgodnione zostaną także szczegóły co do realizacji wspólnych przedsięwzięć. Firmy już w trakcie procesu aplikacyjnego wskazywały interesujące je pola współpracy. Realizowane wspólnie akcje będą miały wymiar zarówno ogólnopolski jak i lokalny.

– Jesteśmy dumni z tego, że Inea, z której usług na co dzień korzysta ok. 0,5 mln mieszkańców Wielkopolski, jest marką z Poznania. Cieszymy się z udziału w projekcie Konsorcjum, gdyż jest to dla nas szansa na pokazanie naszych związków z Wielkopolską –  mówi Tomasz Zmyślny, dyrektor generalny Inea.

Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko znak „Made in Poznań” ale również dwa inne, nowe projekty: „Inspired by Poznań” oraz „Poznań Pozitive”. Pierwszy z nich ma promować wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Poznaniu. Projekt ma też pomóc w stworzeniu artystom przestrzeni do spotkań i działań artystycznych. Z kolei „Poznan Pozitive” skierowany jest do młodych, zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków.