Koncepcja przebudowy ronda Rataje wybrana!

Prezydent Ryszard Grobelny zdecydował, że rondo zostanie przebudowane według koncepcji numer 5. Ten sam wariant za najlepszy uznali mieszkańcy i eksperci.

Wariant 5 zakłada rozbudowę, która miałaby polegać na prowadzeniu ruchu tramwajowego, autobusowego, pieszego i rowerowego w poziomie terenu (poziom 0). Natomiast ruch samochodowy odbywałby się poniżej poziomu terenu (poziom -1).

Wariant przewiduje budowę torowiska tramwajowo-autobusowego oraz przejść naziemnych, które zapewnią dojścia piesze oraz przejazdy rowerowe do dworca autobusowego, os. Piastowskiego, os. Oświecenia, planowanego CH Łacina oraz przystanku tramwajowego.

Wewnątrz ronda zostanie zlokalizowany jeden podwójny przystanek dla tramwajów oraz autobusów. Poszerzony zostanie przekrój jezdni na obwiedni ronda (w kształcie elipsy) oraz na jego wlotach. W celu ograniczenia oddziaływania hałasu w sąsiedztwie ronda zlokalizowane zostaną ekrany akustyczne, a na jezdniach zostanie ułożona tzw. cicha nawierzchnia. Ruchem na rondzie (poziom 0) oraz pod rondem (poziom -1) będzie sterować sygnalizacja świetlna.

Szacunkowy koszt: 167 mln zł

Stowarzyszenia My-Poznaniacy oraz Inwestycje dla Poznania do tego projektu proponowały wprowadzenie modyfikacji polegającej na zastosowanie dwóch pasów w jedną stronę na wyjeździe z tunelu dla samochodów w stronę mostu Królowej Jadwigi oraz dodanie buspasa w relacji wschód – zachód w ciągu ul. Krzywoustego oraz dodatkowego peronu położonego prostopadle do projektowanego przystanku celem zapewnienia obsługi autobusów nadjeżdżających z trasy katowickiej i wyjeżdżających z niej na wspólnym przystanku centralnym.

Czytaj także:

Przebudowa ronda Rataje: który wariant jest najlepszy?