Wyłapmy perełki z morza tandety, czyli konkurs “Wzorcowy szyld”

Już po raz drugi blogerzy z UlepszPoznan.pl w towarzystwie pracowników Uniwersytetu Artystycznego, działaczy z Inwestycji dla Poznania i radnych miejskich z komisji rewitalizacji wyruszą w miasto, by szukać wzorcowych szyldów. Czyli takich, które nie straszą, są w dobrym guście i zdobią miasto, nie tracąc nic ze swojej funkcji reklamowej.

– Po zeszłorocznym sukcesie konkursu „Wzorcowy szyld” postanowiliśmy zorganizować drugą edycję, której celem jest kontynuacja promocji pozytywnych wzorców reklamy w przestrzeni miejskiej – wyjaśniają pomysłodawcy konkursu. – Obecnie, kiedy temat chaosu reklamowego w Poznaniu i w Polsce staje się coraz popularniejszy, a świadomość mieszkańców coraz większa, potrzebne są działania zachęcające ludzi do pozytywnego działania na rzecz naszej wspólnej przestrzeni miejskiej.

Takim przykładem jest właśnie konkurs “Wzorcowy szyld”, ponieważ nie polega on na piętnowaniu tego, co złe, ale wyróżnianiu tego, co dobre i co może stanowić wzór do naśladowania dla twórców reklam, właścicieli budynków, lokali czy firm.

Tak jak w ubiegłorocznej edycji konkursu chodzi o wybór szyldów, które są najładniejsze, ale także najlepiej wpisują się w swoje otoczenie.
– Wzorem pierwszej edycji, z morza tandety i pstrokacizny chcemy wyłowić perełki i uświadomić poznaniakom, że estetyczny i nieagresywny szyld może być ciekawym uzupełnieniem budynku – tłumaczą blogerzy z UlepszPoznan.pl. – Chcemy Wam pokazać, że szyld może przyciągać i upiększać przestrzeń, która nas otacza.

Konkurs obejmuje dzielnice: Stare Miasto, Wildę, Jeżyce, Łazarz, i po raz pierwszy także Śródkę, a składać będzie się z 3 etapów.

I etap: do 27 października, do godziny 24.00, można przesyłać propozycje konkursowe. Każdy chętny może je nadesłać w postaci zdjęcia oraz krótkiego opisu, gdzie znajduje się szyld i do kogo należy, na adres ulepszpoznan@gmail.com. Istotne będzie wpisanie się szyldu w kontekst, w tym jego umiejscowienie na konkretnym obiekcie, forma, czyli jakość materiału, wielkość, kolorystyka, sposób montażu, podświetlenie itp.
II etap: do 4 listopada spośród wszystkich zebranych propozycji komisja konkursowa, w skład której wchodzi po 2 reprezentantów instytucji organizujących konkurs (Ulepsz Poznań, Uniwersytet Artystyczny, Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania), przewodniczący Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania, Miejski Konserwator Zabytków oraz Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania wybierze 5 finalistów.
III etap: od 6 listopada do 13 listopada (do godziny 20.00) na stronie stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania odbędzie się otwarte głosowanie internetowe, które wyłoni zwycięzcę naszego konkursu.
Ogłoszenie wyników nastąpi 15 listopada.

– Udowodnijmy, że estetyczny i nieagresywny szyld może przyciągać i upiększać przestrzeń, która nas otacza!- apelują twórcy konkursu. – Zamiast krytykować i piętnować złe przykłady wyróżnijmy te dobre, które stanowić powinny wzór do naśladowania!

Czytaj także:

Wzorcowy szyld ma Print!