Stary Browar kończy 10 lat!

– 5 listopada poznacie nas jeszcze lepiej – zapowiadają szefowie Starego Browaru i zapraszają na obchody 10 rocznicy tego najbardziej niezwykłego kompleksu w Polsce. No i w Poznaniu.

Stary Browar przez ostatnie 10 lat odwiedziło 120 mln osób. Wraz z Fundacją Art Stations Grażyny Kulczyk, która także obchodzi 10. urodziny, zorganizował przez ostatnią dekadę blisko tysiąc projektów artystycznych i kulturalnych: warsztatów, koncertów, przeglądów, pokazów filmowych, wystaw, wykładów, a nawet programów stypendialnych. Tylu działań artystycznych i kulturalnych nie zrealizowało żadne przedsiębiorstwo prywatne w Polsce. Czas podsumowań to dla Grażyny Kulczyk jednocześnie moment na przedstawienie ambitnego planu na kolejną dekadę, tym razem stojącą pod znakiem technologii.

Oto atrakcje przygotowane na 5 listopada – pierwszy dzień obchodów 10-lecia Starego Browaru:

APLIKACJA MOBILNA

Rozwój nowych technologii w kolejnym 10-leciu jest nieunikniony. Już teraz każdego dnia na świecie sprzedaje się więcej iPhone’ów niż rodzi się dzieci (ok. 400 tys. do 300 tys.). Do szczególnie aktywnych użytkowników nowych technologii należą goście Starego Browaru – według badania Cisco przeprowadzonego tu we wrześniu br. 3 na 4 odwiedzających korzysta ze smartfonów. Stary Browar postanowił wyjść im na przeciw i 5 listopada, dokładnie w 10 rocznicę swojego otwarcia udostępni nowoczesną aplikację mobilną, która będzie dużym ułatwieniem nie tylko dla osób, które w Starym Browarze robią zakupy, ale także dla odwiedzających, którzy korzystają z jego oferty kulturalnej.
Zaopatrzona w kalendarz wydarzeń, na bieżąco aktualizująca promocje zakupowe będzie sporym ułatwieniem dla gości. To jednocześnie jedna z pierwszych na świecie aplikacji mobilnych, która dzięki iBeacons od Apple umożliwi precyzyjną nawigację wewnątrz budynku (do kilku centymetrów), wskazując odwiedzającym ich aktualną lokalizację na mapie Starego Browaru i pokazując drogę do wybranego sklepu (wdrożenie nawigacji nastąpi w drugim etapie). Dzięki audiodeskrypcji wszyscy odwiedzający będą mogli bliżej poznać dzieła sztuki prezentowane w Starym Browarze.
Aplikacja „Stary Browar” będzie dostępna od 5 listopada dla posiadaczy iPhone’ów oraz telefonów z systemem Android pod adresem  http://www.aplikacja.starybrowar5050.com.

10 WYCIECZEK

Od 5 listopada, w każdy wtorek o godz. 18:00 przez kolejne 10 tygodni będzie można bezpłatnie zwiedzić Stary Browar z przewodnikiem – w tym także miejsca na co dzień niedostępne – np. wieżę zegarową czy przestrzenie hotelu Blow Up Hall 5050. Stary Browar, mimo, że od lat jest jednym z najpopularniejszych miejsc spotkań w Poznaniu, kryje w sobie wiele tajemnic i ciekawostek, o których nie wiedzą nawet jego najczęstsi bywalcy. Przewodnik opowie nie tylko o znajdujących się tutaj dziełach sztuki czy zastosowanych rozwiązaniach architektonicznych i technicznych, ale zwróci także uwagę na szczegóły, które zazwyczaj umykają uwadze gości.
Wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona, zapisy telefoniczne: Punkt Informacyjny Pasaż : tel. 61 667-14-00, Punkt Informacyjny Atrium: tel. 61 859-60-50. Dodatkowo w Mikołajki odbędzie się specjalne detektywistyczne zwiedzanie dla dzieci. Więcej szczegółów wkrótce.

RABATY I PREZENTY

Stary Browar będzie  świętować rocznicę otwarcia także ze swoimi sklepami, restauracjami i kawiarniami, którzy przygotowali specjalne oferty – minimum 10 proc. rabaty i prezenty. Szczegółowa lista ofert specjalnych przygotowanych tylko na 5 listopada pojawi się dzień wcześniej na stronie internetowej Starego Browaru www.starybrowar5050.com. Informacja  będzie dostępna także w Punktach Informacyjnych Starego Browaru i w ponad 150 miejscach  biorących udział w akcji. Wyjątkowe okazje na 10 urodziny Starego Browaru przygotowały m.in. iSpot, Bizuu, Almi Décor, Tommy Hifiger, Lego, Nike, W. Kruk, Ecco, Tru Trussardi, Reserved, Inglot i Starbucks.

WYSTAWA „CZY WIESZ, ŻE…”

Czy wiesz, że w Starym Browarze pracuje ponad tysiąc osób? Czy wiesz, że w przestrzeniach Atrium przy rzeźbie Igora Mitoraja mieścił się skład lodu, który zaopatrywał w lód całe miasto? Czy wiesz, że łączna powierzchnia sklepowa Starego Browaru to tyle co 10 boisk piłkarskich? Że przyjeżdża tu 4590 dostaw towaru miesięcznie? Albo jaki dom mody ubrał rzeźbę Henyo Penyo? Czy wiesz, że kostki brukowe w Starym Browarze zostały przywiezione z Wrocławia i ważyły 6763 tony czyli tyle, co 1350 dorosłych słoni?
Od 5 listopada w Pasażu pojawi się wystawa „Czy wiesz, że…” prezentująca setki nieznanych dotąd faktów i liczb, które jak nigdy dotąd przybliżą wszystkim Stary Browar i zaplecze jego działalności. Przygotowano ją z myślą o dorosłych i dzieciach, które znajdą tu m.in. wiele przemawiających do wyobraźni wizualizacji.
Wystawę „Czy wiesz, że…” będzie można oglądać do 6 stycznia 2014 r.

STRONA INTERNETOWA 10lat.starybrowar5050.com

Uzupełnieniem a jednocześnie podsumowaniem wszystkich działań związanych obchodami 10-lecia będzie uruchomiona 5 listopada strona www.10lat.starybrowar5050.com.  Znajdziemy na niej m.in. zdjęcia Starego Browaru sprzed rewitalizacji  oraz  fakty i ciekawostki podsumowujące 10-lecie w interaktywnych animacjach 3D. Strona pozwoli także być na bieżąco z kalendarzem obchodów 10-lecia i ofertami specjalnymi. Witryna będzie także pełnić rolę archiwum dzieł sztuki zgromadzonych w Starym Browarze, znanego z posiadania jednej z największych kolekcji sztuki współczesnej na świecie wśród miejsc przeznaczonych do użytku komercyjnego (należą one do kolekcji Grażyny Kulczyk).

URODZINOWA DEKORACJA

Rozpoczęcie obchodów 10-lecia podkreśli składająca się z kilkuset elementów dekoracja, która pojawi się w przestrzeniach Starego Browaru w nocy z 4 na 5 listopada.
Atrakcje przygotowane na 5 listopada to początek obchodów 10-lecia. Już w weekend 9-10 listopada Stary Browar dzięki nowym technologiom pozwoli gościom na samodzielne skonfigurowanie unikalnego, limitowanego pamiątkowego gadżetu symbolizującego ideę 50:50 i niekończący się rozwój Starego Browaru.

O tym i kolejnych wydarzeniach przygotowanych również przez obchodzącą razem ze Starym Browarem 10-lecie Fundacją Art Stations Grażyny Kulczyk, Stary Browar będzie informować na bieżąco.

Otwarty w listopadzie 2003 r. Stary Browar to najbardziej spektakularny przykład realizacji autorskiego modelu biznesowego Grażyny Kulczyk „50:50”, zakładającego, że 50 proc. każdego przedsięwzięcia stanowi sztuka, a drugie 50 proc. determinuje specyfika danego przedsięwzięcia. Stary Browar przez ostatnie 10 lat odwiedziło 120 mln osób. Wraz z Fundacją Art Stations Grażyny Kulczyk, która wraz z Starym Browarem obchodzi 10. urodziny, zorganizował przez ostatnią dekadę blisko tysiąc projektów artystycznych i kulturalnych: warsztatów, koncertów, przeglądów, pokazów filmowych, wystaw, wykładów, a nawet programów stypendialnych. Tylu działań artystycznych i kulturalnych nie zrealizowało żadne przedsiębiorstwo prywatne w Polsce.
Stary Browar jest dziś światowym wzorcem dla inwestycji, które szukają biznesowego sukcesu przez intensywne i konsekwentne zaangażowanie w działalność niekomercyjną. Każdego roku zdobywa nagrody branżowe (zostało m.in. uznane – i to dwukrotnie – za najlepsze na świecie miejsce do robienia zakupów przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC) i wygrywa plebiscyty (jak np. jeden z 7 nowych cudów Polski według czytelników National Geographic Traveller w 2012 r.).

www.starybrowar5050.com, www.facebook.com/starybrowar5050