Internauci wybierają Asa Odpowiedzialnego Biznesu

Kilkadziesiąt firm z całej Wielkopolski zgłosiło się do drugiej edycji prestiżowego Plebiscytu As Odpowiedzialnego Biznesu. Która z realizowanych przez te przedsiębiorstwa inicjatyw społecznie odpowiedzialnych zdobędzie w tym roku niezwykle ważną nagrodę internautów? O tym będzie można się przekonać już niedługo. Do 22 listopada trwa głosowanie na www.asbiznesu.pl.

Przedstawiciele organizatorów plebiscytu – Wielkopolskiej Izby Przemysłowo – Handlowej oraz Centrum PISOP – zauważyli duże zróżnicowanie zgłaszanych inicjatyw. Są to już nie tylko akcje charytatywne oraz sponsorskie, ale także kampanie edukujące i uwrażliwiające otoczenie na określone problemy społeczne i ekologiczne.

Są to także działania na rzecz ochrony środowiska, rozwiązania poprawiające komfort i bezpieczeństwo pracy, ułatwiające godzenie życia zawodowego z rodzinnym czy też równe traktowanie osób niepełnosprawnych w miejscu pracy. Coraz więcej mamy przykładów owocnej współpracy przedsiębiorstw ze szkołami, uczelniami oraz lokalnymi władzami, urzędami oraz organizacjami pozarządowymi. Pojawiły się też rozwiązania mające na celu poprawę i usprawnienie dialogu z klientami, kontrahentami i dostawcami.

Zwieńczeniem Plebiscytu As Odpowiedzialnego Biznesu będzie uroczysta gala, która odbędzie się 27 listopada w poznańskim City Parku. Podczas tej uroczystości poznamy także laureatów Nagrody Kapituły Głównej, w skład której wchodzą przedstawiciele Urzędu Województwa Wielkopolskiego, Centrum PISOP, WIPH oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Co ważne, laureaci zostaną wybrani w trzech kategoriach: duże, średnie oraz mikro i małe przedsiębiorstwa.

Organizatorzy zaobserwowali dużą aktywność tych ostatnich. To cieszy, bo dotychczas koncepcja CSR kojarzyła się głównie z aktywnościami dużych przedsiębiorstw, przerastającymi możliwości tych małych. Pojawiła się zatem pewna zmiana i efekty naszych działań, realizowanych przez ostatnie kilka lat w ramach projektu „As Biznesu” – cieszą się jego koordynatorzy. Dodają, że to potwierdza spostrzeżenia z prowadzonych wiosną badań, że coraz więcej Wielkopolan dostrzega sens i potrzebę podejmowania takich działań – dziś swój biznes w sposób odpowiedzialny prowadzą nie tylko duże, prężne przedsiębiorstwa, ale także te mniejsze, rodzinne firmy. Utwierdza nas to też w przekonaniu o potrzebie upowszechniania koncepcji odpowiedzialnego biznesu wśród wielkopolskich przedsiębiorców.

– Idea plebiscytu spotkała się z dużym odzewem ze strony wielkopolskich przedsiębiorców. Muszę też podkreślić fakt coraz większego profesjonalizmu w prowadzonych przez wielkopolskie przedsiębiorstwa działaniach. Zgłoszone do Plebiscytu inicjatywy cechuje coraz większa finezja i pomysłowość, a firmy zaczynają doceniać, że efekt podejmowanych działań jest większy, kiedy robi się to wspólnie – reasumuje Mirosława Bromber z Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Aby się o tym przekonać wystarczy zajrzeć na stronę www.asbiznesu.pl i oddać swój głos. Firma, której inicjatywa zbierze najwięcej głosów internautów, otrzyma tytuł „Asa Odpowiedzialnego Biznesu” oraz specjalnie na ten cel zaprojektowaną statuetkę.

W tym roku po raz pierwszy swojego faworyta wybierze także Kapituła Dziennikarzy.