Poznań Baroque: już po festiwalu

Za nami 12 dni i 23 koncerty, w których wzięło udział blisko 4500 osób! Poznań Baroque, który w tym roku odbył się po raz trzeci, już na stałe wpisał się w pejzaż poznańskiej kulturalnej jesieni.

W listopadowe wieczory w Poznaniu już po raz trzeci rozbrzmiewała muzyka barokowa. Festiwal, który powstał w 2011 roku dla uświetnienia obchodów Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, staje się powoli stałym elementem poznańskiej, ale także ogólnopolskiej i międzynarodowej sceny muzyki dawnej.

W tym roku Poznań Baroque trwał 12 dni. Podczas festiwalowych wieczorów zabrzmiała muzyka, którą znamy wszyscy, ale też taka, o której wiedzą tylko wtajemniczeni. Zaprezentowali ją: włosko-irlandzki duet ArParla, duńskie trio Alpha, Orkiestra Barokowa Unii Europejskiej (EUBO) ze Stefano Montanarim, kierowany przez Alexisa Kossenko zespół Les Ambassadeurs, z którym wystąpiła bułgarska skrzypaczka Zefira Valova i szwedzki tenor – Anders Dahlin, ekscentryczne trio Los Otros, kanadyjski consort viol da gamba Les Voix Humaines Consort, lutnistka Mónica Pustilnik z Argentyny, duet Nataša Mirković oraz Matthias Loibner, francuska harfistka Angélique Mauillon, jej brat, śpiewający barytonem, Marc Mauillon i niemiecka gambistka Friederike Heumann oraz hiszpański, rodzinny, złożony z trzech braci Zapico, zespół Forma Antiqva, z którymi zaśpiewał José Hernández Pastor.

Nie zabrakło również polskich akcentów: usłyszeliśmy Wrocławską Orkiestrę Barokową pod dyrekcją Jarosława Thiela, która 11. listopada wykonała IV i VI Symfonię Ludwiga van Beethovena, a Joanna Boślak-Górniok towarzyszyła świetnie znanej w Poznaniu Bolette Roed. Wystąpiła również poznańska orkiestra
L’Autunno pod dyrekcją Adama Banaszaka, która towarzyszyła triu Alpha oraz izraelskiemu mandoliniście Avi Avitalowi.