Wymień KOMkartę na PEKĘ – i to szybko!

Od 1 marca 2014 bilety okresowe na 30 dni będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA. Zarząd Transportu Miejskiego zachęca do wymiany KOMkart na Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną – po 1 marca może być za późno.

Coraz bliżej do startu systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej, która zmieni sposób opłacania przejazdów w transporcie miejskim. Jak podkreśla ZTM, PEKA to m.in. możliwość płacenia za przejechane przystanki, łatwość oferowania atrakcyjnej propozycji taryfowej i interesujących programów lojalnościowych, a także duża elastyczność w długości obowiązywania biletów okresowych (każdy dobierze czas obowiązywania „sieciówki” do własnych potrzeb). Wciąż jednak dużo jest niewiadomych, a radni nie zatwierdzili ostatecznego kształtu taryf i cen, które mają obowiązywać od maja.

Pewne zmiany są jednak wprowadzane już od jakiegoś czasu – dotyczy to przede wszystkim wymiany KOMkart na PEKI.
– Od 1 marca 2014 r. bilety okresowe 30-dniowe będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA – przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.

Prace zmierzające do uruchomienia systemu trwają od wielu miesięcy. Już 150 tys. KOM-kart zostało wymienionych na kartę PEKA. Proces ten przebiega systematycznie od około dwóch lat. Jest rozciągnięty w czasie po to, żeby każdy mógł wybrać dogodny dla siebie czas na wymianę karty.

– Chcielibyśmy uniknąć problemu spiętrzenia wniosków i związanego z tym wydłużonego czasu oczekiwania na kartę. Dlatego każdego, kto jeszcze tego nie zrobił, zachęcamy do wymiany już teraz. Tym bardziej, że od 1 marca 2014 r. nie będzie już można kupić biletu 30-dniowego na KOMkartę. Wszystkie bilety długookresowe ZTM będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA. Nic się nie zmieni jedynie dla dzieci do 13. roku życia. Do czasu ogłoszenia dystrybucji karty PEKA Junior będą one wciąż korzystały z biletów okresowych sprzedawanych na KOMkartę – tłumaczy Trzebiatowski.

Przypominamy, że kartę PEKA można uzyskać bezpłatnie na dwa sposoby:
1. Poprzez złożenie wniosku przez internet, wchodząc na stronę: www.peka.poznan.pl. To najwygodniejsza i najprostsza metoda. Wystarczy wypełnić wniosek, dołączyć zdjęcie w formacie jpg lub png, a później odebrać kartę w Punkcie Obsługi Klienta ZTM.
2. Poprzez złożenie wniosku w jednym z 11 Punktów Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego, w następujących lokalizacjach:
– ul. Matejki 59,
– ul. Głogowska 133,
– Górczyn – dworzec autobusowy,
– Junikowo – pętla autobusowo-tramwajowa
– Ogrody – pętla tramwajowa,
– rondo Kaponiera – ul. Zwierzyniecka (przy punkcie dyspozytora ruchu MPK),
– plac Wiosny Ludów – Kupiec Poznański,
– os. Jana III Sobieskiego – dworzec autobusowy,
– Dębiec – pętla tramwajowa,
– rondo Rataje – dworzec autobusowy,
– rondo Śródka – dworzec autobusowy,

Uwaga! Poza punktem przy ul. Matejki, który jest czynny w poniedziałki i czwartki w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz we wtorki, środy i piątki w godzinach od 7.30 do 15.30, wszystkie pozostałe POK są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00.