MTP: Centrum Targowe dopiero po 2017 roku

Kończy się czas wielkich inwestycji na Międzynarodowych Targach – przynajmniej na kilka lat. MTP zamierza zająć się estetyką i funkcjonalnością targowych pawilonów, a także sprzedażą zbędnych nieruchomości.

Pawilon 8A jest już niemal ukończony – a to oznacza, że zakończyła się ostatnia duża inwestycja infrastrukturalna obecnego zarządu MTP. Pierwszą był pawilon 6A i łącznik z pawilonem 5, następnie stworzono centrum kongresowe i Salę Ziemi oraz ogród przed pawilonem 15. MTP zlikwidowało również tory oraz przebudowało drogi na targach. Łącznie na te wszystkie inwestycje wydano ponad 200 mln zł w ciągu 5 lat.

Co ciekawe, fundusze pochodziły głównie ze środków własnych MTP, przez co obecnie targi muszą nieco przystopować, aby – jak tłumaczy Przemysław Trawa, wiceprezes targów – złapać nieco oddech, zanim ruszą kolejne inwestycje.

– Ten okres oddechu trochę potrwa. Będą nowe inwestycje, ale już nie tej skali. Weźmiemy się za pawilon nr 3, który graniczy z ulicą Roosevelta. On ma bardzo starą fasadę, wymagającą wymiany – tłumaczy Trawa. – Zlikwidujemy przy okazji antresolę i zwiększymy w ten sposób powierzchnię wystawienniczą.

Drugą ważną inwestycją będzie budowa drugiego łącznika pomiędzy pawilonami 6 i 6A a pawilonem nr 5. Ma on być podobny do tego już istniejącego. MTP planują także dalej modernizować infrastrukturę drogową na terenie targów, a także ulepszyć system komputerowy.

– Ta inwestycja będzie niewidoczna, ale nie mniej droga. Trzeba bowiem zaktualizować system informatyczny i to też będzie pociągało za sobą duże pieniądze – mówi Trawa.

Najbardziej widoczną dla poznaniaków inwestycją może być budynek biurowy od strony ulicy Głogowskiej, na miejscu zburzonej kilka lat temu restauracji Adria. Niestety, jest to sprawa raczej dalszej przyszłości – inwestycja ruszy najwcześniej w 2017 roku. Najpierw bowiem MTP planują sprzedać kilka nieruchomości.

– W pierwszej kolejności na sprzedaż idzie budynek nr 102, czyli gmach stojący na skrzyżowaniu Głogowskiej i Śniadeckich. Następny w kolejce jest gmach administracyjny, czyli tzw. Belwederek, i w trzeciej kolejności parking przy ulicy Matejki. O sprzedaży parkingu możemy mówić bliżej roku 2020 niż 2015 – opowiada wiceprezes targów. W tym budynku administracyjnym miałby powstać hotel butikowy: – Belwederek zostanie sprzedany, ale na razie ogłosiliśmy taki zamiar, a nie przetarg. Sądzę, że wystawimy go na sprzedaż w roku 2017, ale na razie są prowadzone rozmowy, aby zbadać rynek, czy jest na taki hotel popyt. Rozmowy są interesujące – kończy tajemniczo wiceprezes MTP.

Z kolei na miejscu po targowym parkingu przy ulicy Matejki powstaną najprawdopodobniej mieszkania.