Wings for Life przebiegnie w południe przez Poznań!

Wystartują w samo południe znad Malty, żeby pomóc w zbieraniu środków potrzebnych na rozwój badań nad uszkodzonym rdzeniem kręgowym oraz budować społeczną świadomość problemu. Dlatego hasłem biegu jest „Biegniemy dla tych, którzy nie mogą!”.

Wings for Life World Run to nazwa nietypowej charytatywnej imprezy biegowej, która odbywa się w 35 miastach na świecie i we wszystkich tych miastach uczestnicy biegu wystartują o jednej porze. To znaczy, że jeżeli w Poznaniu biegacze wystartują o godzinie 12, to w Stanach Zjednoczonych (a konkretniej w Kalifornii) start odbędzie się o 3 rano, a we Florianopolis w Brazylii – o godzinie 7.

Bieg nie ma też typowej mety – meta jest ruchoma, a wyznacza ją specjalny samochód, który ruszy razem z biegaczami. Zarówno “meta-pojazd” jak i uczestnicy biegu będą poruszać się po wyznaczonej pętli. Samochód jednak będzie jechał z różną prędkością (początkowo 15 km/h, potem będzie przyspieszał), zatem po jakimś czasie zdubluje biegaczy – dla nich będzie to sygnał, że dotarli do mety. Innymi słowy – to nie biegacze będą dążyć do mety, ale to meta będzie ścigać biegaczy. Stolica Wielkopolski będzie jedynym polskim miastem, w którym odbędzie się ta impreza biegowa. Wśród uczestników są już m.in. Kasia Bujakiewicz, Beata Sadowska, Adam Małysz oraz Marek Siwiec.

Dla tych, którzy nie mogą pobiegną też Spartanie, oczywiście w pełnym uzbrojeniu. W szeregach Spartan jest około 100 biegaczy, a wśród niech prawie 20 kobiet i kilku obcokrajowców, m.in. Amerykanin i Szkot. W zbrojach przebiegli już 7 maratonów, 3 półmaratony i wiele innych dystansów. Każdy z biegów pokonali dla niepełnosprawnych dzieci, dla których zbierali środki na leczenie.
– Do tej pory Spartanie zawsze biegali w tempie, żartobliwie przez nas określanym, „biegniemy razem” – mówi Michał Leśniewski, szef Spartan. –  Teraz, aby jak najdłużej pozostać na trasie musimy zewrzeć szyki i zwiększyć tempo biegu. Zbroje nam w tym raczej nie pomogą…

Trasa biegu będzie prowadziła znad Malty ulicami Poznania, a później poza granice miasta – trasę będzie wytyczał “meta-pojazd”: tor regatowy MALTA – arcybiskupa Antoniego Baraniaka – Jana Pawła II (jezdnia zachodnia) – rondo Rataje – Krzywoustego/Królowej Jadwigi – Niezłomnych – al. Niepodległości – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Estkowskiego -Wyszyńskiego – rondo Śródka – Podwale – arcybiskupa Augusta Hlonda – Główna – Gnieźnieńska – pętla poza miastem i powrót: Gnieźnieńska – Główna – arcybiskupa Augusta Hlonda – Podwale – rondo Śródka – Jana Pawła II – arcybiskupa Baraniaka – Meta (tor regatowy MALTA).

Z powodu biegu zmotoryzowani poznaniacy muszą się w niedzielę liczyć z utrudnieniami w ruchu od godziny 12 do 19 oraz zmianami w organizacji ruchu na trasie biegu.

Organizacja ruchu:

Ruch dwukierunkowy lub jednokierunkowy z ograniczeniami odbywać się będzie ulicami:
– arcybiskupa Antoniego Baraniaka na odcinku od ul. Wiankowej do Jana Pawła II dwukierunkowy ruch odbywać się będzie po nitce północnej;
– Jana Pawła II na odcinku od ronda Rataje do ronda Śródka ruch jednokierunkowy odbywać się będzie po nitce wschodniej;
– rondo Rataje ruch okrężny z ograniczeniami i brakiem możliwości wjazdu w ul. Królowej Jadwigi;
– Królowej Jadwigi od Niezłomnych do ronda Rataje jednokierunkowy ruch zostanie poprowadzony po nitce południowej;
– al. Niepodległości od Niezłomnych do ul. Solnej ruch jednokierunkowy odbywać się będzie po nitce wschodniej;
– Solna/Wolnica/Małe Garbary/Estkowskiego/ od al. Niepodległości do ronda Śródka ruch dwukierunkowy odbywać się będzie po nitce południowej;
– rondo Śródka: ruch okrężny z ograniczeniami i brakiem możliwości wjazdu w ul. Wyszyńskiego;
– Podwale, arcybiskupa Hlonda na odcinku od ronda Śródka do ul. Hlonda/Główna ruch dwukierunkowy zaplanowano po nitce wschodniej;

Wyłączone z ruchu zostaną następujące ulice bądź ich fragmenty:
Główna (od ul. Arcybiskupa Hlonda do ul. Krańcowej), Gnieźnieńska (od ul. Krańcowej do ul. Bałtyckiej i granicy miasta).
Wyłączone zostaną sygnalizacje świetlne na następujących skrzyżowaniach :
– arcybiskupa Antoniego Baraniaka – Wiankowa;
– arcybiskupa Antoniego Baraniaka – Katowicka;
– arcybiskupa Antoniego Baraniaka – Jana Pawła II;
– Jana Pawła II – Kórnicka;
– rondo Rataje;
– Królowej Jadwigi – Droga Dębińska;
– Królowej Jadwigi – Półwiejska;
– Królowej Jadwigi – Niezłomnych – Wierzbięcice;
– al. Niepodległości – Powstańców Wielkopolskich;
– al. Niepodległości – Taylora;
– al. Niepodległości – Święty Marcin;
– al. Niepodległości – Fredry;
– al. Niepodległości – Libelta;
– al. Niepodległości – Solna;
– Solna – Młyńska;
– Solna – Aleje Marcinkowskiego;
– Solna/Wolnica – rynek Wielkopolski;
– Wolnica – Wielka (przejście dla pieszych);
– Garbary – Małe Garbary – Estkowskiego;
– rondo Śródka;
– Podwale – Bydgoska – św. Wincentego;
– arcybiskupa Hlonda – Zawady;
– arcybiskupa Hlonda – Główna;
– Główna – Zawady;
– Główna – Harcerska;
– Główna – Krańcowa – Gnieźnieńska;
– Gnieźnieńska – Bałtycka.

Na następujących skrzyżowaniach zlokalizowane zostaną tzw. „śluzy” umożliwiające przejazd w poprzek trasy maratonu:
– arcybiskupa Antoniego Baraniaka – Jana Pawła II;
– Królowej Jadwigi – Droga Dębińska;
– Królowej Jadwigi – Półwiejska;
– Królowej Jadwigi – Niezłomnych-Wierzbięcice;
– al. Niepodległości – Powstańców wielkopolskich;
– al. Niepodległości – Taylora;
– al. Niepodległości – Święty Marcin;
– al. Niepodległości – Libelta;
– al. Niepodległości – Solna;
– Garbary – Małe Garbary – Wyszyńskiego;
– Podwale – Bydgoska – świętego Wincentego;
– arcybiskupa Hlonda – Zawady;
– arcybiskupa Hlonda – Główna;
– Główna – Krańcowa – Gnieźnieńska;
– Gnieźnieńska – Bałtycka.