Maciej Nadobik autorem poznańskich gadżetów

Kilka kresek tworzy Katedrę, Ratusz i Teatr Wielki tak, że nikt nie ma wątpliwości, co rysunki przedstawiają. Tak będą wyglądać nowe poznańskie gadżety – autorem zwycięskiej koncepcji jest Maciej Nadobik.

Przez blisko miesiąc Wydawnictwo Miejskie Posnania czekało na projekty młodych artystów – zestawy clipartów przedstawiających charakterystyczne dla Poznania miejsca oraz zaprezentowaniu motywu graficznego, który łączyłby je w spójną kompozycję.  

Projekt znaków graficznych miał w lapidarny, ale jednocześnie jasny i czytelny sposób przedstawiać tak znane obiekty jak Katedra, Ratusz czy Okrąglak.
– Konkurs skierowany był przede wszystkim do ludzi młodych, którzy kochają Poznań i mają pomysły, jak w ciekawy sposób go zobrazować – wyjaśnia Katarzyna Kamińska, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania. – Zwycięski zestaw clipartów zostanie wykorzystany i eksploatowany w różnoraki sposób, przede wszystkim jako nadruk na poznańskich pamiątkach – kubkach, torbach, koszulkach.

Przez cały miesiąc trwania konkursu nadesłano 31 prac konkursowych, a nagrodę główną w wysokości 5000 złotych, jednogłośną decyzją jury otrzymał projekt autorstwa Macieja Nadobnika.
– Większość nadesłanych propozycji stanowiły prace na wysokim poziomie artystycznym – skomentował prof. UAP, Eugeniusz Skorwider. – Zestaw prac zwycięzcy, pana Macieja Nadobnika, jest bardzo atrakcyjny graficznie, spójny jako całość. Ciekawy pomysł daje możliwości tworzenia dalszych elementów serii, bez obawy o zburzenie ich jednolitego charakteru. Cliparty są czytelne i nowoczesne, a przedstawiane obiekty, symbole, czytelne i rozpoznawalne. Mam nadzieję, że ich wysokie walory estetyczne jak i pełen profesjonalizm będą dobrze służyły promocji miasta.

Laureatów wyłoniło jury w składzie: przewodnicząca Katarzyna Kamińska oraz członkowie: prof. Eugeniusz Skorwider, kierownik Pracowni Plakatu II Katedry Komunikacji Wizualnej, Wydziału Grafiki UAP, dr Wojciech Janicki, kierownik Pracowni Projektowania Znaku i Identyfikacji, Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta, oraz Joanna Pakuła, kierownik Studia Graficznego Wydawnictwa Miejskiego Posnania.

Zwycięski projekt zostanie zrealizowany: pierwsze produkty powinny pojawić się na rynku w sierpniu tego roku.