Na spotkaniach tych projekty rowerowe są najczęściej pojawiającymi się pomysłami, podobnie jest w innych miastach. Proponowana trasa którą przemierzą poznańscy rowerzyści będzie stanowić wsparcie dla inwestycji w infrastrukturę rowerową, na którą środki powinny znaleźć się w budżecie.
Masa tradycyjnie rozpocznie się na Starym Rynku i ruszy przez Stare Miasto. Na na Św. Marcinie uczestnicy pozdrowią Kulturalną Blokadę. Potem wyjadą na Winogrady, Naramowice, i Piątkowo.
– Na naszej trasie odwiedzimy także Podolany i Strzeszyn, gdzie Masa zawita po raz pierwszy! – informuje Kamila Sapikowska z Poznańskiej Masy Krytycznej.
Przypominamy, że 1 czerwca otwarcie drogi rowerowej wzdłuż Strzeszyńskiej i Biskupińskiej, która została zrealizowana częściowo z budżetu obywatelskiego. Co prawda Masa w piątek pojedzie jezdnią, ale w niedzielę można we wspólnym przejeździe przetestować nową trasę. Przez Sołacz i Jeżyce przewidziany jest powrót do centrum.
To najdłuższa trasa w historii Poznańskiej Masy Krytycznej – rowerzyści pokonają aż 40 km. Oto szczegółowo rozpisany plan trasy:
Stary Rynek – Szkolna – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – Pl. Wolności (pierzeja południowa) – Ratajczaka – Św. Marcin – Al. Niepodległości – Libelta – Pułaskiego – Ks. Mieszka I – Słowiańska – Murawa (zawrotka przy Winogradach) – Murawa – Rondo Solidarności – Al. Solidarności – Połabska – Lechicka – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Umultowska – Lechicka – Wojciechowskiego – Kurpińskiego – Ks. Mieszka I – al. Solidarności – Piątkowska – Juraszów – Strzeszyńska – Druskiennicka – Zakopiańska – Kosowska – Strzeszyńska – Biskupińska – Zakopiańska – Druskiennicka – Szczawnicka – Lutycka – Żołnierzy Wyklętych – Koszalińska – Literacka – Puszkina – Wańkowicza – Żołnierzy Wyklętych – Lutycka – Golęcińska – Wojska Polskiego – Wołyńska – Małopolska – Nad Wierzbakiem – Kościelna – Wąska – Poznańska – Libelta – Al. Niepodległości – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Wielka – Stary Rynek.