System PEKA: raport z drugiego dnia funkcjonowania

Zarząd Transportu Miejskiego wraz z podwykonawcami cały czas monitoruje działanie nowego systemu – i oto raport ZTM, jak PEKA działała drugiego dnia.

– Specjaliści intensywnie pracują nad usuwaniem usterek, których wystąpienie zdiagnozowaliśmy w pierwszym dniu funkcjonowania – wylicza Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM. – Wiele spraw już udało się doprowadzić do poprawnego działania, kilka innych ułatwień dla pasażerów zostanie wdrożonych w najbliższym czasie. Za wszelkie niedogodności wynikające z usterek serdecznie przepraszamy.

Co dziś udało się zrobić?
– Wszystkie biletomaty stacjonarne i mobilne są przeprogramowane – sprzedają bilety z taryfy obowiązującej od 1 lipca 2014r.;
– Trwają intensywne prace wykonawców: firm BULL POLSKA i R&G w zakresie usuwania usterek w pozostałej części czytników;
– Punkty Obsługi Klienta ZTM Poznań przyjmują pasażerów na zasadzie „do ostatniego klienta”. W poniedziałek (1 lipca) były zamykane pomiędzy godziną 22.00 a 22.30;
– W najbliższym czasie w Punktach Obsługi Klienta ZTM na os. Sobieskiego oraz na Dworcu Rataje (tam jest najwięcej klientów) zostaną utworzone specjalne stanowiska wyłącznie do sprawdzenia stanu karty PEKA, która jest nieaktywna. Czynność aktywacji nie powinna zająć więcej niż kilka sekund. Na tych stanowiskach będzie także można złożyć oświadczenie do zakupu Biletu Metropolitalnego;
– Rozdysponowano 1 mln 100 tys. sztuk biletów papierowych w nowej taryfie;
– Biorąc pod uwagę rekordowe zainteresowanie portalem internetowym www.peka.poznan.pl w najbliższym czasie zostanie oddzielona część informacyjna strony od panelu do obsługi klienta (części do której klienci się logują, aby np. kupić bilet). Ta operacja powinna znacznie upłynnić funkcjonowanie zarówno części informacyjnej strony, jak i panelu obsługi klienta;
– W przypadku nieprawidłowego działania czytnika uniemożliwiającego np. opłacenie przejazdu z tPortmonetki, prosimy o skorzystanie z innego czytnika;
– W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki prosimy o zgłaszanie reklamacji poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl lub e-mail: ztm@ztm.poznan.pl. W reklamacji zgłaszanej na tę drugą stronę oprócz opisu sytuacji prosimy także o podanie: 10-cyfrowego numeru UID karty PEKA (znajduje się na rewersie), godziny i miejsca zdarzenia oraz numer linii, na której pasażer zetknął się z nieprawidłowościami;
– Po raz kolejny apelujemy o cierpliwość i wyrozumiałość. Ze swojej strony robimy wszystko co możliwe, żeby przyspieszyć obsługę klientów. W poniedziałek miał jednak miejsce incydent, zdenerwowany pasażer próbował poturbować jednego z członków Drużyny PEKA. Drużyna PEKA oraz pracownicy ZTM są do pomocy klientom, ale to także ludzie. Rozumiemy zdenerwowanie wynikające z dłuższego niż zwykle czasu potrzebnego do załatwienia swojej sprawy, ale prosimy o zachowanie powszechnie obowiązujących standardów.

UWAGA!
Każdy, kto posiada prawo do ulgowych przejazdów zanim zacznie korzystać z tPortmonetki powinien zapisać swoje uprawnienie na karcie PEKA. W tym celu prosimy o odwiedziny jednego z Punktów Obsługi Klienta ZTM. Bez zapisania prawa do ulgi, system będzie pobierał z tPortmonetki pełną opłatę za przejazd.
Powyższy apel odnosi się w szczególności do osób korzystających z przejazdów na podstawie odpłatności 50-procentowej. Są to:
•    studenci szkół wyższych i wyższych oficerskich szkół wojskowych,
•    dzieci i młodzież ucząca się, do ukończenia 23. roku życia,
•    dzieci i młodzież od dnia 1 września roku, w którym kończą 6. rok życia, do ukończenia 18. roku życia,
•    słuchacze kolegiów pracowników służb społecznych oraz nauczycielskich,
•    doktoranci z placówek naukowych i uczelni z siedzibą na terenie Poznania lub miejscowości objętych porozumieniami międzygminnymi,
•    emeryci i renciści,
•    osoby pobierające świadczenie przedemerytalne lub zasiłek przedemerytalny,
•    osoby niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym (całkowita niezdolność do pracy lub II grupa inwalidzka),
•    kombatanci i osoby represjonowane