PEKA: bilet trasowany na celowniku

Pasażerowie często zadają Drużynie PEKA pytania dotyczące zakupu oraz przedłużania biletów trasowanych: gdzie je można kupić, gdzie przedłużyć i jak one funkcjonują. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada…

Bilet trasowany jest jednym z biletów okresowych dostępnych w taryfie biletowej Zarządu Transportu Miejskiego. Od 1 lipca 2014r. takie bilety można kupić na 6, 18 i 24 przystanki w dowolnie wybranym okresie od 14 do 90 dni. Bilet trasowany jest powszechnie nazywany „liniówką”, jednak trzeba wyraźnie zaznaczyć, że ten rodzaj biletu nie jest przypisany do konkretnej linii, lecz obowiązuje na wybranej przez pasażera trasie. Stąd jego nazwa. Na danej trasie można podróżować wieloma dostępnymi tam liniami.

Bilet trasowany jest bardzo skomplikowany i jego sprzedaż wymaga dostępu do specjalistycznego kreatora umożliwiającego ustalenie oraz zapisanie trasy. Z tego powodu każdy pierwszy bilet trasowany w systemie PEKA można tylko i wyłącznie kupić w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań. Klient wybiera trasę i okres ważności biletu.

Ze względu na skomplikowany charakter bilet trasowany można przedłużyć w Internecie (przez portal: www.peka.poznan.pl) lub jednym z punktów sprzedaży biletów, ale TYLKO i WYŁĄCZNIE na taką samą trasę i taki sam okres obowiązywania, jak bilet zakupiony w Punkcie Obsługi Klienta ZTM Poznań. Dowolnie można wybrać rozpoczęcie terminu obowiązywania tego biletu.

Jeśli pasażer posiada bilet trasowany, np. na 6 przystanków, ważny na 30 dni zakupiony w systemie PEKA w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM, może przedłużyć ważność tego biletu w Internecie lub punkcie sprzedaży biletów (lista dostępna na stronie:
Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań tel. +48 61 834 61 46, fax +48 61 834 61 47 | ztm@ztm.poznan.pl | www.ztm.poznan.pl
Poznań, dnia 1 sierpnia 2014 r. www.peka.poznan.pl), ale również na 6 przystanków, na dokładnie takiej samej trasie jak poprzedni bilet i również ważny na 30 dni.

 UWAGA! W przypadku jeśli chcemy zmienić trasę, liczbę przystanków (np. z 6 na 18) lub okres obowiązywania biletu trasowanego (np. z 30 na 15 dni) – wówczas kupujemy nowy bilet i jest to możliwe wyłącznie w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań.

Jeżeli pasażer chciałby kupować bilety w ogólnej sieci sprzedaży, czyli Punktach Obsługi Klienta oraz punktach sprzedaży biletów, ma do dyspozycji wygodny bilet sieciowy od 14 do 366 dni lub możliwość korzystania z tPortmonetki na karcie PEKA.