Kłopoty z informacją na parkomatach? Tylko przejściowe

Wdrażanie nowych systemów i funkcjonalności przeważnie nie przebiega zgodnie z planem – wiedzą o tym wszyscy użytkownicy systemu PEKA. Przez ten system jednak problemy mieli także kierowcy chcący zaparkować w Strefie Płatnego Parkowania.

System PEKA jest kojarzony przede wszystkim z poznańską komunikacją miejską, ale w założeniu jego funkcjonalność jest o wiele większa. Mogą jej używać m.in. także kierowcy chcący opłacić postój w poznańskiej Strefie Płatnego Parkowania. Obecnie trwa aktualizacja parkomatów, której dokonuje Zarząd Transportu Miejskiego.

Niestety, montaż modułów do odczytywania karty PEKA wymaga przeprogramowania maszyn i umieszczenia nowych informacji na parkomatach. W okresie przejściowym może to być nieco bardziej problematyczne niż dotychczas, o czym poinformował jeden z naszych użytkowników, podpisujący się jako Andrzej.

“20 września odwiedziłem autem centrum Poznania. Zaparkowałem na ulicy Kościuszki i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu okazało się, że opłacenie biletu za parkowanie spowoduje tyle problemów i uwag do nowych parkomatów.” – pisze nasz użytkownik.

Co to za problemy? Pan Andrzej przesłał nam zdjęcie jednego z parkomatów. Niestety, na urządzeniu tym nie było wielu przydatnych informacji, np. o tym, w jakich godzinach i dniach funkcjonuje strefa. Brakowało też opisu przycisków i kilku innych “drobnostek”, które jednak mogłyby ułatwić życie kierowców zarówno z Poznania, jak i przyjeżdżających do stolicy Wielkopolski w celach turystycznych.

O problemy z parkomatami zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich, nadzorujący strefę. Okazało się jednak, że za zmiany parkomatów i dostosowanie ich do systemu PEKA odpowiada… Zarząd Transportu Miejskiego. Mimo to Dorota Wesołowska, rzecznik prasowy ZDM wyjaśniła wszelkie wątpliwości.
– Zaparkowałem na ulicy Kościuszki i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu okazało się, że opłacenie biletu za parkowanie spowoduje tyle problemów i uwag do nowych parkomatów – wyjaśnia Wesołowska. To właśnie na panelach z instrukcją używania kart PEKA w parkomatach znajdują się m.in. informacje o godzinach funkcjonowania strefy.

Pan Andrzej zwracał również uwagę, że w przypadku awarii w sobotę nie ma gdzie ich zgłaszać. To również wyjaśnia Wesołowska.
– Od wielu lat awarie parkomatów zgłaszać można za pośrednictwem call center, również w soboty – w tym dniu następuje automatycznie przekierowanie numeru do Wydziału Parkowania. Na parkomacie podany jest również mail do Wydziału Parkowania.

Drogowcy informują, że prace związane z dostosowaniem 70 parkomatów do możliwości opłacania postoju w SPP za pomocą PEKI zaplanowane zostały do 30 października br. Dotychczas na terenie Starego Miasta dostosowanych do systemu PEKA zostało ok. 60 parkomatów. Prace wykonywane są na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego. Pieniądze pochodzą z budżetu projektu PEKA.