Zaczyna się Art & Fashion Forum w Starym Browarze

Eksperckie seminaria, warsztaty kreatywne oraz spotkania z najbardziej wpływowymi ludźmi ze świata mody i technologii – 10 października zaczyna się 8. edycja Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk.

AFF to otwarta platforma inspiracji i edukacji. Przedstawiciele światowych domów mody, jak Versace, Karl Lagerfeld czy Comme des Garcons, młodzi polscy projektanci, pierwszy na świecie człowiek cyborg, fotografowanie w trójwymiarze, Innovation Lab Singularity University, NASA, finał Global Fashion Battle to tylko niektóre z innowacyjnych atrakcji, których doświadczysz podczas tegorocznej edycji AFF. Wszystkie imprezy są otwarte dla publiczności.

Art & Fashion Forum (AFF), jest wydarzeniem powstałym z inicjatywy Grażyny Kulczyk. Tegoroczna edycja jest ósmą odsłoną imprezy. Podobnie jak w poprzednich latach, AFF organizowane jest przez poznański Stary Browar. Impreza odbędzie się w dniach 10-19 października. Co roku AFF ma motyw przewodni, który odwołuje się do najbardziej aktualnych zagadnień i trendów zajmujących środowisko ludzi mody. W tym roku Forum dedykowane jest połączeniu dwóch światów – mody i technologii. Hasłem przewodnim wydarzenia jest „CHIC GEEK”.

W tym roku Poznań odwiedzą prawdziwe gwiazdy i autorytety z obszaru mody i technologii. Kuratorem 8. edycji AFF został Bradford Shellhammer, ikona nowego myślenia o modzie, założyciel najpopularniejszego na świecie sklepu internetowego z modą i designem, który zdobył pierwszy milion użytkowników szybciej niż Facebook czy Twitter. Obecnie Shellhammer, w USA postać kultowa, jest dyrektorem projektowym w backcountry.com i dyrektorem artystycznym nowojorskiego SuperPier.

– Wierzę, że świat zmieniają ludzie z pasją – mówi Grażyna Kulczyk – innowatorzy, którzy kreują nowe trendy i ciężko pracują, by tworzyć rozwiązania, jakich jeszcze nie było. Ale też tacy, którzy potrafią wyczuć zmianę. Jesteśmy dziś świadkami wyjątkowych zjawisk, zarówno społecznych, jak i biznesowych: technologia rewolucjonizuje zarówno te przestrzenie, jak i świat kultury i sztuki. AFF tworzyłam po to, by w Polsce można było o takich zjawiskach dyskutować na najwyższym światowym poziomie, ale także po to, by inspirować i ułatwiać start talentom. Umożliwianie takim osobom szansy rozwoju własnych pasji oraz ambicji poprzez edukowanie, warsztaty, kontakty z najlepszymi ekspertami, staże na najlepszych uczelniach artystycznych, to moja wielka radość i satysfakcja. Cieszę się, że takie wydarzenia jak AFF mogą być inspirującą iskrą do realizacji wielu pionierskich projektów i – dla wielu osób – stawać się pierwszym krokiem do przekładania marzeń na realne przedsięwzięcia biznesowe. Moda to kolejny obszar sztuki, w którym w Polsce rodzi się wiele niezwykłych osobowości. Chcę, by mogli mieć start jak w Nowym Jorku, Londynie czy Tokio.
 

Program AFF

W ramach finałowego weekendu Art & Fashion Forum, w dniu 18 października w godzinach 10-17.00, odbędzie się Open University, otwarte dla publiczności, bezpłatne wykłady i panele dyskusyjne z ekspertami ze świata mody, designu i technologii. Tegoroczne wydarzenie podzielone jest na 3 tematy, które przedstawią drogę jaką powinien przebyć każdy młody przedsiębiorca
w świecie mody. Są to wizja, strategia i determinacja.

WIZJA
Jak to się stało, że bycie geek jest chic?
Kamila Staryga, Google HQs; Singularity University, NASA
10:00-10:30 prezentacja

“Wearables”: modne gadżety czy technologicznie ulepszone ciuchy?
Steve Vranakis, Dyrektor Kreatywny Creative Lab, Google
Lynne Murray, Współzałożycielka Holiton; Dyrektor Digital Research, London College of Fashion
Amalia Agathou, Menadżer Akceleratora Front Row I/O; Konsultant London College of Fashion
10:30-11:30 panel

STRATEGIA
Jesteś projektantem, a nie prezesem. Pięć politycznych reguł w designie.
Bradford Shellhammer, Współzałożyciel Fab, Kurator 8. edycji AFF
12:00-12:30 prezentacja

“Omnichannel Retail” – uważaj na przepaść między offline i online
Ari Helgason, Inwestor początkowy, Dawn Capital; Współzałożyciel World on a Hanger
Kerstin Schiefelbein, Dyrektor Digital & Innovation, Burda International
Miron Mironiuk, Współzałożyciel Cosmose, Dyrektor 8. edycji AFF
12:30-13:15 panel

Dlaczego marki modowe muszą budować brand experience zanim rozpoczną sprzedaż produktów?
Manuel Diaz, Prezydent agencji Emakina.FR; Karl Lagerfeld Digital Retail Experience
13:15-14:00 prezentacja

DETERMINACJA
Jak będąc 47-letnią mamą zbudować markę torebek kochaną przez blogerki i światowe domy mody, jak Comme des Garcons czy Vivienne Westwood?
Julie Deane, Właścicielka The Cambridge Satchel Company
15:00-15:30 prezentacja

Narodziny przedsiębiorców modowych nowej generacji
Yasmin Razavi, Index Venture
Maximilian Karie, Szef projektów specjalnych, The Cambridge Satchel Company
15:30-16:15 panel

Słyszę kolory
Neil Harbisson, Pierwszy na świecie cyborg
16:15-17:00 prezentacja

Wszystkie wykłady i panele Open University odbędą się w Słodowni +2 Starego Browaru.

Innovation Teleport
Innovation Teleport by Poznań & AFF to innowacyjna kapsuła stworzona we współpracy AFF z miastem Poznań. Dzięki niej po raz pierwszy na świecie każdy będzie miał okazję sfotografować się w trójwymiarze. Innovation Teleport to również źródło informacji o najważniejszych inwestycjach miasta i poznańskich talentach z dziedziny mody i technologii. Po premierze w Starym Browarze Innovation Teleport pojawi się na wszystkich najważniejszych wydarzeniach technologicznych w Europie, żeby zachęcać młode talenty i inwestorów do odwiedzenia miasta. Będzie m.in. gościć na paryskim LeWeb czy wiedeńskim Pioneers Festival. W godzinach otwarcia Starego Browaru, 10-19.10, Pasaż 0.

New Market
Dwudniowe targi mody organizowane są we współpracy z platformą Showroom (shwrm.pl), skupiającą niezależne marki i projektantów. Wśród prezentowanych talentów nie zabraknie absolwentów ubiegłorocznych edycji AFF. Będzie można spotkać m.in. Agatę Bieleń, Darię Siwiak, Reginę Mowczan czy Aleksandrę Przybysz z marką ALE. W godzinach otwarcia Starego Browaru, 18-19.10, Atrium 0.

Zostań twarzą Elle
To wspaniała okazja dla każdego, kto marzy, by znaleźć się na okładce znanego magazynu. Profesjonalny fotograf zrobi Ci zdjęcie, które następnie trafi na okładkę Elle. Efekt będzie można wydrukować na miejscu i pochwalić się nim przed całym światem. W godzinach otwarcia Starego Browaru, 18-19.10, Atrium 0

Innovation Lab Singularity University, NASA
“Nasza przyszłość już wczoraj wydarzyła się w laboratoriach. Science fiction powoli staje się naszą rzeczywistością” – to przesłanie Innovation Lab, które przyjedzie do Starego Browaru z Centrum Badań NASA w Dolinie Krzemowej. Przez dwa dni każdy z gości Forum będzie miał okazję porozmawiać z naukowcami Singularity University oraz z bliska poznać technologie przyszłości, jak roboty, drony, Ocupulus Rift czy Leap Motion. W godzinach otwarcia Starego Browaru, 18-19.10, Słodownia +2

Global Fashion Battle
GFB to największy pojedynek start-upów z dziedziny mody i technologii na świecie, z wielkim finałem w Starym Browarze. To gigantyczne międzynarodowe wydarzenie realizowane pod patronatem „Startup Weekend” – organizacji, która promuje „pomysły jutra” oraz tysiące utalentowanych ludzi na całym świecie. Uczestnicy tegorocznej Bitwy to osoby, które na równi kochają modę i technologię i chcą przekuć tę miłość w pomysł na biznes. Chętni spotykają się na 54 godziny i łączą w drużyny o różnych kompetencjach. Zwycięzcy lokalnych eliminacji z Nowego Jorku, Londynu, Mediolanu, Paryża i Poznania zaprezentują swoje pomysły przed międzynarodowym jury, które wybierze najlepszy na świecie start-up, łączący modę i technologię. 18.10, godz. 20.00, Pasaż 0.

Wystawa New School
Prezentacja finałowych prac absolwentów New School stworzonych podczas tygodniowych warsztatów (10-17 października) prowadzonych przez najlepszych ekspertów świata mody i technologii. 7 najzdolniejszych studentów zostanie nagrodzonych letnim stypendium w renomowanej Central Saint Martins College of Art & Design w Londynie. Najbardziej kusząca dla absolwentów New School jest jednak perspektywa dalszego działania. Wielu z nich po zakończonej z sukcesem przygodzie na AFF decyduje się na realizację artystycznych przedsięwzięć pod własną marką. W godzinach otwarcia Starego Browaru, 18-31.10, Pasaż 0.

Ceremonia Zamknięcia 8. edycji AFF
Międzynarodowy finał Global Fashion Battle, wernisaż wystawy prac finałowych oraz ceremonia przyznania nagród najlepszym studentom New School. Gościem specjalnym Ceremonii Zamknięcia będzie Dennis Valle, Senior Vice President, Global Marketing, Versace.
18.10 godz. 20.00, Pasaż 0.