REKLAMA: Twoja Škoda ma 4 lata, a może więcej – czy wiesz, gdzie ją serwisować?

Czy serwisowanie samochodów u Autoryzowanych Partnerów Serwisowych jest mało opłacalne? Wydaje się, że serwisowanie kilkuletniego auta w autoryzowanych stacjach nie ma sensu z uwagi na koszty. Ale nie dla klientów Škody…

Preferencyjne ceny na oryginalne części i usługi zapewnia im program 4Service.  Dopóki samochód jest na gwarancji, korzystanie z  autoryzowanego serwisu jest jak najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Ewentualne awarie są naprawiane bezpłatnie. Gorzej kiedy gwarancja się skończy i zaczyna się liczenie kosztów.
– Główną przyczyną niekorzystania z usług autoryzowanych serwisów jest polska mentalność – twierdzi Sebastian Pohl, kierownik serwisu Skodex Krotoski – Cichy. – Nadal wśród kierowców, właścicieli samochodów krąży opinia, że w serwisie „kasuje się” za sam wjazd, a co dopiero jak już auto wjedzie i postoi kilka godzin! Nic bardziej mylnego. Wjazd na serwis, przyjęcie bezpośrednie na podnośniku nic nie kosztuje, jest częścią mechanizmu wg którego działamy. Jesteśmy transparentni, nie ukrywamy swoich cen. Na każdym kosztorysie, fakturze jest widoczna: stawka za rb/h, każda pozycja pracy, którą musimy wykonać, każda, nawet najmniejsza część. Klient, który pojawi się w biurze serwisu, zadzwoni, napisze maila, otrzyma od nas szczegółowy kosztorys jeszcze przed wykonaniem usługi. Wszystkie czynności są skatalogowane i mają określone normatywy czasowe określone przez producenta samochodu. Jeśli już dojdzie do naprawy, zawsze sprawdzamy stan techniczny całego samochodu. Nie ograniczamy się tylko do zakresu, który zlecił klient i nie bierzemy za to dodatkowych opłat. Kiedy znajdziemy usterki wykraczające poza ustalony zakres i cenę, przedstawiamy klientowi kolejny kosztorys i przedstawiamy ewentualne konsekwencje niewykonania rozszerzenia. Na koniec pytamy o zgodę. Dopiero wtedy przystępujemy do naprawy. Wychodzimy z założenia, że każda informacja, nawet ta najgorsza jest lepsza od braku informacji.

Na rynku dostępne są  zamienniki oryginalnych części oraz warsztaty samochodowe, które podejmą się naprawy taniej nawet o 20-30 proc. Ale też czy naprawdę warto to robić? Ten dylemat zaprząta głowę wielu kierowcom.

Škoda postanowiła się zmierzyć z tym problemem. Wyszła bowiem z założenia, że warto zatrzymać klientów w swoich serwisach także po upływie okresu gwarancyjnego. Dlatego zaoferowała im program 4Service, dzięki któremu samochody tej marki, czteroletnie i starsze, mają zapewnioną profesjonalną opiekę serwisową w przystępnych cenach. Rabaty sięgają nawet 30 procent! Czy w takim razie warto jechać do przypadkowego warsztatu i naprawiać auto zamiennikami. Raczej nie.
Ceny jakie oferują za swoje usługi warsztaty często nie idą w parze z jakością wykonywanych tam usług. Potwierdzają ten fakt sytuacje, które w codziennej pracy zdarzają się pracownikom serwisu Škody, mieszczącego się na ul. Unii Lubelskiej.
 
– Na rynku poznańskim mamy sporą konkurencję jeśli chodzi o serwisy autoryzowane, ale ok. 80% właścicieli samochodów 4 letnich lub starszych trafia do warsztatów nieautoryzowanych – mówi Sebastian Pohl. – Z reguły klienci zlecają tam proste czynności obsługowe jak wymiana oleju, filtrów czy klocków. Problem pojawia się, kiedy zaświeci się jakaś kontrolka i do diagnozy nie wystarczy prosty tester. Wtedy klient jest odsyłany od jednego warsztatu do drugiego i okazuje się, że żaden z tych super atrakcyjnych pod względem ceny warsztatów nie potrafi sobie poradzić z problem. Na końcu takie auto trafia do serwisu autoryzowanego. Co ciekawe, zdarzają się przypadki, że samochodu nie przyprowadza właściciel, tylko podwykonawca – pracownik warsztatu nieautoryzowanego! W takich przypadkach sprawdza się przysłowie, że „chytry dwa razy traci”… Podwykonawca płaci za naszą usługę w naszym serwisie, a potem dolicza swoją marżę i kasuje klienta. Jest kilka warsztatów nieautoryzowanych, znanych na naszym rynku, które nierzadko korzystają z naszej pomocy. Często klienci próbują „wyłamywać otwarte drzwi” naprawiając swoje samochody w warsztatach nieautoryzowanych. Takim klasycznym przykładem są akcje fabryczne. Akcja fabryczne to bezpłatna naprawa, zlecona przez producenta autoryzowanym serwisom w samochodach, w których stwierdzono, że często dochodziło do określonej usterki. Nieistotne, czy auto jest jeszcze na gwarancji czy nie, serwis autoryzowany musi wykonać tę naprawę bezpłatnie, kiedy auto pojawi się w serwisie. Klienci, którzy nie korzystają z usług ASO, często nie wiedzą o tym – i wykonują daną naprawę na własny koszt…

Program 4Service daje kierowcom Skody specjalne przywileje. Preferencyjne rabaty na części i usługi serwisowe mogą otrzymać w każdej chwili – bez czekania na akcje promocyjne. Wystarczy, że właściciel Skody zadzwoni do serwisu i umówi się na termin naprawy.
– Każdy klient, który skontaktuje się z naszym serwisem otrzyma pełną wycenę wraz z opisem usług jakie wykonujemy w ramach przeglądu – zapewnia Sebastian Pohl. –
Ponadto w cenie przeglądu klient otrzymuje również, bezpłatnie, gwarancję mobilności, czyli w sytuacji gdy dojdzie do awarii samochodu (zepsuje się, przebije oponę, zatankuje złe paliwo) gwarantujemy bezpłatne holowanie do najbliższego serwisu i samochód zastępczy. Tylko kiedy klient będzie wykonywał przeglądy w naszym ASO, utrzyma 12-letnią gwarancję na przerdzewienie. Wykonując przeglądy regularnie, w naszym serwisie, klient może również liczyć na tzw. dobrą wolę producenta, czyli w przypadku poważnych, kosztownych możemy wyrazić naszą dobrą wolę i partycypować w kosztach naprawy. Wynika z tego kolejna maksyma: „nie zawsze najtańsza oferta jest najlepszą ofertą”…

Chcesz dowiedzieć się ile zapłacisz za serwis swojej Škody – skontaktuj się z doradcą!

Co ważne, klienci mają pewność, że ich samochody będą serwisowane wg najwyższych standardów z wykorzystaniem wyłącznie oryginalnych podzespołów. Ma to znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa i niezawodności auta, ale także w przyszłości – do uzyskania wyższej ceny przy ewentualnej odsprzedaży samochodu na rynku wtórnym. Autoryzowany serwis tworzy bowiem wiarygodną i udokumentowaną historię auta, z którą żaden kupujący nie będzie dyskutował. Wszystko jest czarno na białym – każda naprawa wykonana w profesjonalnym serwisie i zawsze z użyciem oryginalnych części.

Ważnym aspektem oferty jest również to, że 4Service to program długofalowy, a więc nie przestanie obowiązywać po roku. Takie właśnie założenia przyjęła Škoda dla swoich klientów. W programie 4Service duże znaczenie ma wiek auta, od którego jest uzależniona wysokość rabatu. Im bowiem starszy samochód, tym wyższy rabat na usługi i części.

Dlaczego warto korzystać z usług Autoryzowanych Partnerów Serwisowych Škoda?
– serwis Škody jest zawsze blisko (sprawdź jak dojechać do najbliższego)  
– gwarantujemy wysoką jakość usług i części,
– oferujemy kompleksowy zakres usług,
– dysponujemy świetnym zapleczem technicznym oraz fachową wiedzą i doświadczeniem ludzi wyspecjalizowanych w naprawie samochodów Škoda,
– dokumentujemy naprawy i tworzymy prawdziwą historię serwisową, niezbędną w przypadku odsprzedaży samochodu,
– bezpieczeństwo, trwałość samochodu i jakość usług zawsze się opłacają. A dodatkowo, jeżdżąc autem 4-|etnim i starszym, otrzymujesz atrakcyjne rabaty.
Zapraszamy do serwisu Skodex Krotoski-Cichy mieszczącego się przy ul. Unii Lubelskiej 5 w Poznaniu, tuż przy rondzie Stare Żegrze.