Poznańscy uczniowie a praca w nowoczesnych usługach

Czym jest sektor usług nowoczesnych oraz jakie kompetencje trzeba posiadać, by w nim pracować – tego wszystkiego dowiedzą się poznańscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy uczestniczą w warsztatach trzeciej edycji projektu Tydzień SSC/BPO. 

Projekt rozpoczął się 20 października, potrwa do 24 i jest realizowany przez poznańskie centra usług nowoczesnych oraz szkoły ponadgimnazjalne. Projekt składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiciele firm przeprowadzą warsztaty w szkołach, w trakcie których uczniowie dowiedzą się m.in. czym jest sektor usług nowoczesnych, jakie kompetencje trzeba posiadać, by w nim pracować, na czym polega specyfika pracy w globalnej i wielokulturowej firmie, a także jak wyróżnić się spośród tłumu kandydatów czy jak budować własną markę jako pracownik. W drugiej uczniowie odwiedzą firmy, by przekonać się jak wygląda praca w centrach.
 
– Celem tego projektu jest zapoznanie młodzieży z możliwościami, jakie daje sektor usług nowoczesnych – podkreśla Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów UMP. – Jest to jedna z najszybciej rozwijających się branży w Polsce. Obecnie szacuje się, że w Polsce ponad 100 tys. pracuje w sektorze, a co roku przybywa w nim ponad 10 tys. miejsc pracy. W Poznaniu w ciągu dwóch ostatnich lat liczba osób zatrudnionych w centrach usług nowoczesnych wzrosła o 50 procent.

W tegorocznej edycji udział wezmą firmy: Bridgestone, CenturyLink. Ciber, Egnyte, Franklin Templeton Investments, Kennametal, MAN. Do projektu zaproszone zostały również: Zespół Szkół Ekonomicznych, Zespół Szkół Komunikacji, Zespół Szkół nr 2, II LO, IX LO, XII LO oraz XVII LO.

Koordynatorem projektu jest Biuro Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Poznania.