Poznańskie startupy – ruszyła kampania! (film)

Jakdojade.pl, Lubimy Czytać, Dice+, IC Solutions oraz Glip – laureat konkursu Poznański Lider Przedsiębiorczości – wszystkich zobaczymy w kampanii promującej poznańskie startupy. Z początkiem listopada ruszyła ogólnopolska kampania promująca ten rodzaj przedsiębiorczości.

122 tysiące studentów na ponad 230 kierunkach w Poznaniu każdego października odmienia oblicze miasta. Wielu z nich już w trakcie studiów podejmuje pracę w Poznaniu. Coraz częściej decydują się na utworzenie startupu.

Aktywność gospodarcza w Poznaniu, mierzona liczbą podmiotów gospodarczych w przeliczeniu na 10 tysięcy mieszkańców, wyróżnia się zarówno na tle innych dużych polskich miast, jak i na tle kraju. W 2013 roku wskaźnik ten wyniósł 1882 i z wyłączeniem stolicy był to  najlepszy wynik w Polsce.

Dynamiczny rozwój przedsiębiorczości w Poznaniu utrzymywany jest od lat. Miasto należy do krajowej czołówki pod względem nowo zarejestrowanych firm. W 2013 roku utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co również obok stolicy jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. 99,8% wszystkich podmiotów gospodarczych w mieście stanowią mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wśród nich jest coraz więcej startupów – nowych organizacji poszukujących własnego modelu biznesowego.

– Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie w Poznaniu działają startupy, które odnoszą sukcesy w biznesie – podsumowuje prezydent Ryszard Grobelny. – To tutaj potencjał młodych ludzi, wsparty doświadczeniem biznesu i nauki wytwarza wyjątkową energię do działania. Cieszę się, że jest ona wykorzystywana właśnie w Poznaniu.

Poznań zyskał miano najbardziej startupowego miasta w Polsce, bo tutaj odbywają się wydarzenia typu Hackathon, Samsung AppChallenge, Startup Weekend, a 19 października zakończył się Art & Fashion Forum w Starym Browarze, któremu towarzyszył konkurs Global Fashion Battle przeznaczony dla startupów działających w branży mody i technologii. Przykładem inicjatywy wspierającej studentów są organizowane od 10 października spotkania Biznes Mentor podczas, których reprezentanci największych firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań dzielą się swoimi doświadczeniami z młodymi ludźmi, którzy chcieliby rozpocząć własną drogę w świecie biznesu.

To dlatego władze miasta zdecydowały się na rozpoczęcie kampanii promującej startupy w Poznaniu, by pokazać, że stolica Wielkopolski sprzyja realizacji – i to z sukcesem – pomysłów na nietypowy biznes. W jej skład wchodzi film, na którym pojawiają się ci twórcy startupów, którzy osiągnęli sukces, a także strona internetowa www.startup.poznan.pl, na której można znaleźć informacje o tym, jak założyć startup, kto udzieli niezbędnej pomocy w tym zakresie oraz jak ubiegać się o wsparcie finansowe na własną działalność tego typu. Znajduje się tam również lista poznańskich startupów.

Kampania będzie się odbywać głównie w internecie na portalach o tematyce biznesowej.