Jak podkreśla prezydent Poznania Ryszard Grobelny, badania te jasno pokazują, że codzienny wysiłek i profesjonalizm pracowników urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych są doceniane niemal przez wszystkich mieszkańców.
– Od wielu lat staramy się stale zwiększać standardy obsługi klienta, wprowadzając wiele innowacji i rozwiązań, z których korzystają poznaniacy – zaznaczył. – Proszę pamiętać, że to nie tylko obsługa bezpośrednia. Już na etapie kontaktu internetowego lub telefonicznego, bez wychodzenia z domu jesteśmy w stanie udzielić informacji z zakresu miejskich usług czy też po prostu umówić wizytę. Pozwala to oszczędzić czas, zmniejszyć kolejki i usprawnić system.
Prezydent zapewnia, że miejscy urzędnicy chcą ten standard utrzymać, a takie wskaźniki jak terminowość, uprzejmość wobec klienta czy praworządność zawsze będą traktowane priorytetowo. A właśnie te wskaźniki wzięto pod uwagę przeprowadzając badanie na grupie ponad 2 tysięcy osób. Wysoko oceniono także przestrzeganie zasad etycznych.