Masa krytyczna opowie o tym, czego nie ma w budżecie

Już 28 listopada przedostatnia tegoroczna Poznańska Masa Krytyczna. Tym razem rowerzyści zadedykują swój przejazd przyszłorocznemu budżetowi Poznania, w którym prezydent Ryszard Grobelny ponownie zapomniał o rowerzystach.

Rowerzyści każdy swój przejazd dedykują innej sprawie – np. w październiku przypominali o problemach i gigantycznych opóźnieniach przy wprowadzaniu prostej (jak mogłoby by się wydawać) strefy Tempo 30 w ścisłym centrum miasta. W listopadzie natomiast skupią się na przyszłorocznym budżecie miejskim.

– Zajmiemy się tym, czego w budżecie nie znaleźliśmy, czyli koniecznymi dla nas inwestycjami w poprawę bezpieczeństwa i warunków jazdy rowerem na wybranych ulicach Poznania. Trasa powiedzie przez Wildę i Łazarz, ale pamiętamy też o Starym Mieście – informuje Kamila Sapikowska ze stowarzyszenia Poznańska Masa Krytyczna.

Temat nie przypadkowy – okazuje się bowiem, że w ogłoszonym niedawno projekcie budżetu ponownie zabrakło środków na rozwój i poprawię infrastruktury rowerowej. Ryszard Grobelny proponuje, aby przeznaczyć na ten cel zaledwie 500 tys. zł. Co ciekawe, ok. 2,5 mln zł zapisano na rozwój systemu rowerów miejskich, ale… tylko na terenie kampusu uniwersyteckiego Morasko.

Trasa listopadowej masy krytycznej będzie liczyła 16 km i poprowadzi przez:
Stary Rynek – Wodna – Garbary – Strzelecka – Droga Dębińska – o. Żelazka – Św. Jerzego – 28 Czerwca – Górna Wilda – Dolina – Czajcza – Dolna Wilda – Górna Wilda – Wierzbięcice – Chwiałkowskiego (pod prąd) – Przemysłowa – Św. Czesława – Poplińskich – Żupańskiego – Wierzbięcice – Matyi – Most Dworcowy Głogowska – Berwińskiego – Matejki – Kasprzaka – Potworowskiego – Głogowska – Hetmańska – Kolejowa – Kanałowa – Małeckiego – Gąsiorowskich – Głogowska – Matyi – Most Dworcowy – Niezłomnych – Al. Niepodległości – Św. Marcin – Al. Marcinkowskiego – Paderewskiego – Stary Rynek.