Dworzec przywracany do porządku

Miała zniknąć do końca lutego – i znika… ale bardzo powoli. Wielka reklama na ścianie nowego dworca PKP Poznań Główny, (prawie) zgodnie z zapowiedziami kolejarzy, jest likwidowana.

W połowie stycznia na szklanej ścianie nowego dworca PKP w Poznaniu zawisła (czy też raczej: została naklejona) ogromna reklama… PKP Intercity. Choć kolejarze tłumaczyli, że dzięki płachcie chcą poinformować o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów, to żadna taka informacja na reklamie się nie znalazła.

Reklama – co oczywiste – wywołała opór poznaniaków, także tych skupionych w różnych organizacjach. Stowarzyszenie Ulepsz Poznań wystosowało nawet petycję do PKP, aby firma “uwolniła” boczną elewację.

Wydawać by się mogło, że takie działanie przyniesie ten sam skutek, co zawsze – czyli, niestety, żaden. Ale oto stała się niespodzianka: kilka dni temu, w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl, rzeczniczka prasowa PKP SA zapowiedziała, że reklama zniknie do końca stycznia.

Co prawda termin nie został dotrzymany, ale sama reklama zaczęła znikać w poniedziałkowy poranek. Do godziny 12 pracownikom zatrudnionym przez PKP udało się oczyścić tylko kilka fragmentów szklanej ściany, wygląda więc na to, że jeszcze przez jakiś czas wielka reklama będzie straszyć przy dworcu. Ważne jest jednak to, że ściana ma już na zawsze pozostać czysta.