To druga odsłona wydarzenia organizowanego przez wielkopolską inicjatywę ECDF mKlaster skupiającą podmioty zainteresowane rozwojem technologii mobilnych. Pierwsza odbyła się w kwietniu 2014 r., a uczestnicy konkursu opracowywali rozwiązania dla firmy Škoda.
– Sukces pilotażowego wydarzenia skłonił nas do kontynuowania organizacji następnych edycji, które odbywać się będą pod nazwą NeedApp – tłumaczy Marcin Paradowski, koordynator ECDF mKlaster. – Ideą tego konkursu jest promowanie nowych technologii jak również niekonwencjonalnych sposobów ich opracowywania. Wykorzystujemy w nim bowiem nasze autorskie połączenie nowoczesnych metodologii pracy nad projektami: warsztatów Design Thinking Jam oraz hackathonu, czyli maraton programowania. Jest to więc zarówno dynamiczne, pełne emocji wydarzenie, jak i sposób na opracowanie ciekawych i użytecznych rozwiązań. Dzięki zastosowanej kombinacji w zaledwie dwa dni powstają zaawansowane prototypy aplikacji mobilnych. Autorzy najlepszej z nich nagradzani są zleceniem na realizację swojego projektu opracowanego w trakcie wydarzenia.
Na najbliższej edycji NeedAppa, która odbędzie się 25-26 lutego, uczestnicy będą mieli za zadanie opracowanie rozwiązań mobilnych dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
– Konkurs doskonale uzupełnia wydarzenia zaplanowane z okazji VII Dni UEP, które w tym roku obchodzimy pod hasłem „Programujmy przyszłość” i oficjalnego otwarcia budynku Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych – mówi Iwona Cieślik, kierownik działu marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. – NeedApp będzie stanowił mocny, praktyczny punkt programu obchodów, a opracowane rozwiązania wesprą nasze działania skierowane do absolwentów. To również jeden z kolejnych kroków, które Uniwersytet Ekonomiczny podjął w kierunku wzmocnienia współpracy nauki z biznesem.
W wydarzeniu mogą uczestniczyć zespoły maksymalnie czteroosobowe reprezentujące deweloperów aplikacji mobilnych z całej Polski.
– Udział w NeedAppie to świetna okazja na sprawdzenie się w rywalizacji z najlepszymi firmami z całej Polski, poznanie innowacyjnej metodologii Design Thinking, promowanie swojej działalności, czy wreszcie zdobycie zlecenia i nawiązanie kontaktów biznesowych – wylicza Marcin Paradowski. – W tej odsłonie wydarzenia każdy zespół zostanie także uzupełniony o wyjątkowego uczestnika, studenta, który wesprze drużynę swoimi umiejętnościami programistycznymi. Chcemy w ten sposób nadać konkursowi wymiar edukacyjny oraz umożliwić deweloperom poznanie kandydatów na przyszłych pracowników.
NeedApp to konkurs składający się z dwóch części. Pierwsza z nich to Jam – warsztaty oparte na metodologii Design Thinking. Stworzona na Uniwersytecie Stanford idea wykorzystywana jest przez czołowe korporacje IT, m.in. Google, Apple czy SAP. Sięgając do narzędzi charakterystycznych dla branży wzorniczej, pomaga w tworzeniu rozwiązań najlepiej odpowiadających na potrzeby odbiorców. Warsztaty mają zapewnić stanowić wsparcie kreatywne dla uczestników, skracając czas poświęcony na szczegółowe planowanie podstaw aplikacji i ukonkretnianie zapisów briefu. Bazując na efektach warsztatów, firmy biorące udział w wydarzeniu przekładają pomysły na język programowania. Dwudziestoczterogodzinny maraton kodowania kończy się przedstawieniem prototypów aplikacji, z których jury wybiera najlepszą i nagradza zleceniem na realizację projektu.
Pierwszą próbę praktyczną koncepcja stworzona przez ECDF mKlaster przeszła w kwietniu 2014 r. podczas wydarzenia „Škoda App Days”. Jego tematem przewodnim było rodzinne podróżowanie samochodem, a cały event odbywał się w Poznańskim Parku Technologiczno-Przemysłowym. Zwycięzcą został zespół Whalla Labs, który stworzył aplikację „Škoda Driver” – symulator wirtualnej jazdy pomagający najmłodszym stawiać pierwsze kroki w świecie motoryzacji. Po trzech miesiącach od wydarzenia aplikacja trafiła do internetowego sklepu Windows Phone, a niedługo potem została wyróżniona Nagrodą Internautów w konkursie Appaward 2014.