MPK będzie powiadamiać SMS-em

Wybuch gazu, wypadek czy awaria, która powoduje, że komunikacja miejska nie kursuje?  Od 1 czerwca MPK powiadomi o tym  pasażerów za pomocą SMS-ów. Chętni, którzy chcieliby otrzymywać takie ostrzeżenie, muszą tylko zarejestrować się do bazy użytkowników.

Przerwy w funkcjonowaniu komunikacji są uciążliwe zawsze, jednak najgorsze są wówczas, gdy następują niespodziewanie i pasażerowie na przystanku bezskutecznie czekają na jakikolwiek tramwaj czy autobus bez informacji, czy on w ogóle przyjedzie. Przykładem jest wybuch gazu na Jana Pawła II w październiku ubiegłego roku, który na wiele godzin uniemożliwił kursowanie tramwajom, podobnie było na Głogowskiej u zbiegu z ulicą  Śniadeckich, gdzie doszło do awarii wodociągowej i na ulicy Grunwaldzkiej,  gdy w marcu tego roku zginął pijany mężczyzna, który przechodził w niedozwolonym miejscu przez tory.

Posiadacze telefonów z dostępem do internetu oczywiście mogą sprawdzić na stronie MPK czy profilu FB firmy, co jest powodem opóźnienia. Ale ci, którzy nie mają takich telefonów, pozostają poza obiegiem informacji. I to właśnie dla nich MPK zamierza uruchomić nową usługę – powiadomienie przez SMS.

Z tej nowej usługi będzie mógł skorzystać każdy, kto wyśle ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzyma wiadomość „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”.
Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będą musieli ponieść, to koszt   pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora. Za usługę czyli za każdego SMS-a wysyłanego do użytkownika płacić będzie miasto Poznań.

Wysyłanie powiadomień o utrudnieniach w komunikacji przeprowadzane będzie pilotażowo od 1 czerwca do 31 lipca przez MPK Poznań Sp. z o.o. i Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.

–  Zdecydowaliśmy się na pilotaż tego systemu, bo wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – Korzystamy z wielu kanałów komunikacji z naszymi pasażerami. W nasze działania informacyjne angażujemy tradycyjne media, informacje przekazujemy poprzez naszą stronę internetową, Fb i inne portale społecznościowe, ale nie rezygnujemy też z konwencjonalnych dróg informowania za pośrednictwem komunikatów na przystankach i w naszych pojazdach. Dotyczy to zwłaszcza tych utrudnień w komunikacji, które przewidujemy.  Wysyłanie ostrzeżeń za pomocą SMS pozwoli nam dotrzeć z informacją o tych utrudnieniach, które są rezultatem zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki.

Uwaga! Powiadomienia będą dotyczyć wstrzymania komunikacji, która będzie trwać dłużej niż godzinę.