Problem dotyczy opłacenia przejazdu z tPortmanetki na karcie PEKA, dokonania aktywacji biletu zakupionego przez internet oraz sprawdzenia stanu karty w czytnikach znajdujących się w tramwajach.
Oprócz systemu awarii uległ również Wirtualny Monitor, który pełni funkcję informacji pasażerskiej oraz tablice informacyjne na przystankach.
– Od razu jak tylko dowiedzieliśmy się o usterce zabraliśmy się do jej usunięcia. Mamy nadzieję, że zostanie ona usunięta najszybciej jak to tylko możliwe – mówi Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego. – Na razie nie wiadomo co jest przyczyną awarii, dowiemy się tego po konkretnej analizie, w tej chwili skupiamy się przede wszystkim na jej usunięciu.
Awarii uległ jedynie system PEKA, natomiast kasowniki biletów papierowych działają i można z nich korzystać. W autobusach PEKA działa prawidłowo.
Aktualizacja (13.20): Jak poinformował ZTM, system PEKA działą już prawidłowo.