Na zmianie zyskają klienci: zamiast jednego okienka po gołym niebem jak obecnej lokalizacji, będą mieli do dyspozycji trzy stanowiska w nowocześnie urządzonym wnętrzu. Nie będzie już problemu z ulicznym hałasem utrudniającym komunikację klienta z osobą obsługującą lub brakiem dogodnej możliwości wypisania dokumentu. W punkcie znajdzie się bowiem mini-poczekalnia z ławeczką oraz stołem, przy którym w komfortowych warunkach będzie można wypełnić druk lub napisać dokument.
Będzie też miejsce na ulotki informacyjne, z których pasażer dowie się m.in. o aktualnie obowiązujących promocjach biletowych czy wydarzeniach związanych z transportem publicznym. Każdy będzie mógł sprawdzić stan swojej karty PEKA na czytniku. Punkt jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.
– Punkt przy placu Waryńskiego 8 w porównaniu do poprzedniego to zupełnie inna, dużo wyższa jakość – mówi Bogusław Bajoński, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
– Żeby dotrzeć z informacją do pasażerów na obecnym punkcie zostanie umieszczona mapka, ponadto przedstawiciele z ZTM będą informować klientów, gdzie znajduje się nowa lokalizacja oraz najbliższe punkty sprzedaży biletów – mówi Bernard Zapatka, Zastępca Dyrektora ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta ZTM Poznań.
Punkty Obsługi Klienta ZTM Poznań to nie tylko miejsce doładowania karty PEKA lub kupna jednorazowego biletu czasowego. POK ZTM są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00. Można w nich także:
– złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA
– odebrać imienną kartę PEKA
– kupić kartę PEKA na okaziciela
– zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA
– zapłacić opłatę dodatkową
– uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych
– złożyć reklamację w formie pisemnej (za wyjątkiem POK ZTM mieszczącego się przy ulicy Matejki 59, gdzie reklamacje można złożyć w Biurze Obsługi Klienta ZTM znajdującym się w pomieszczeniu obok POK).
Z analiz dotyczących POK ZTM Ogrody wynika, że doładowywanie tPortmonetki oraz zakup biletów okresowych lub jednorazowych czasowych stanowi tylko ok. 22 proc. obsługi klienta. Ponadto w rejonie Ogrodów pasażerowie mają do dyspozycji także rozbudowaną sieć Punktów Sprzedaży Biletów oraz nowoczesny biletomat.
Lokalizacje PSB oraz biletomatu w rejonie Ogrodów łatwo znaleźć na mapie na stronie: www.peka.poznan.pl