Rowerzyści z całej Polski już po raz czwarty walczyli o dizajnerskie stojaki rowerowe dla swoich miejscowości w ramach kampanii społecznej “Kręć Kilometry”, organizowanej przez Fundację Allegro All For Planet. Zasady były proste – im większy dystans, tym większe szanse na nowe miejsca parkingowe dla jednośladów w najbliższej okolicy. I tak przez 4 miesiące miłośnicy jazdy na dwóch kółkach z różnych stron Polski pobierali na swoje telefony darmową aplikację “Kręć Kilometry”, jeździli na rowerach, a każdy przejechany przez nich kilometr był przez aplikację zliczany i zasilał konto ich miejscowości.
Nie mogło być inaczej – wygrał coraz bardziej rowerowy ostatnio Poznań, którego mieszkańcy w czasie trwania akcji przejechali w sumie 269.844 km, wyprzedzając drugą w końcowej klasyfikacji Warszawę (150.602 km) i trzeci Lubartów (91758 km). Dalej w rankingu są Kraków, Chrzanów i Piła. Łącznie w całej kampanii rywalizowało w tym roku 657 miejscowości, “wykręcając” blisko 4 mln kilometrów.
Rywalizacja od początku była bardzo zacięta. Lokalne społeczności mobilizowały się na portalach społecznościowych i organizowały wspólne, rowerowe przejazdy. Wszystko po to, by na koncie ich miasta znalazło się jak najwięcej kilometrów.
Jak mówi Krzysztof Śpiewek, tegoroczna edycja akcji “Kręć Kilometry” zawitała w różne miejsca, by przy okazji różnych wydarzeń propagować jazdę na rowerze i dodawać kolejne kilometry do rankingu.
To już czwarta edycja kampanii społecznej, przez którą Fundacja Allegro All For Planet promuje jazdę na rowerze i zdrowy styl życia. Fundacja dba także o poprawę infrastruktury. W całej Polsce jest już ponad 900 dizajnerskich stojaków rowerowych w 122 różnych lokalizacjach. Dzięki tegorocznej edycji kampanii na ulicach polskich miast pojawi się kolejnych 100 stojaków.
Więcej informacji na stronie: www.kreckilometry.pl