Firma SKANSKA SA 26 października rozpoczyna budowę kolejnego odcinka poznańskiej Wartostrady: pomiędzy rzekami Główną i Cybiną powstanie asfaltowa trasa pieszo-rowerowa o długości 2.35 km i szerokości traktu od 3.5 do 4 metrów. Do tej pory zostały wybudowane następujące odcinki Wartostrady: wzdłuż parku Szelągowskiego, ul. Nadbrzeże i ul. Ewangelickiej.
– Jedynie na krótkich odcinkach, ze względów terenowych, warunków postawionych przez gestorów sieci oraz pod istniejącymi obiektami mostowymi zaprojektowano nawierzchnię z warstwą ścieralną z kostki betonowej bezfazowej, nie asfaltu – opowiadają przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. – Ciągowi towarzyszy, na odcinku o długości ok. 1,3 km, umocnione pobocze przeznaczone dla uprawiających biegi i jogging.
W ramach programu środków europejskich i tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, dla poznańskich działań nad Wartą zapisano aż 4 mln euro. Te pieniądze mogą być wydane np. na kompleksowe dokończenie Wartostrady. Projekt etapami realizowany jest od 2011 r. i docelowo w strefie śródmiejskiej ma mieć długość ok. 10 km.
– Trakt wykorzystuje istniejący ślad drogi technologicznej zlokalizowanej na prawobrzeżnym wale przeciwpowodziowym rzeki Warty i ma swój początek
w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu mostowego w ciągu ulicy prymasa Augusta Hlonda gdzie łączy się z istniejącą ścieżką rowerową – kontynuuje ZDM. – Kończy się na istniejącym obiekcie mostowym na rzece Cybina w rejonie mostu Mieszka I. W obszarze „Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu, budowany odcinek Wartostrady został połączony z istniejącym tu układem pieszo-rowerowym.
Warto – przyciągaj.