Co powinno znaleźć się w idealnym wagonie? Ruszają konsultacje społeczne PKP Intercity!

Jak powinien wyglądać idealny wagon? Z przedziałami czy bez? Który z elementów wyposażenia jest najważniejszy? – o to m.in. zapyta swoich pasażerów PKP Intercity w ramach rozpoczynających się  konsultacji społecznych. Swoimi opiniami i propozycjami podzielą się osoby podróżujące z dziećmi, osoby z różnymi niepełnosprawnościami, rowerzyści, użytkownicy portalu społecznościowego i konduktorzy.

Konsultacje z klientami stanowią część realizowanej przez przewoźnika nowej fali inwestycji. W ramach programu PKP Intercity wyda 1,8 mld zł, m.in. na modernizację 400 wagonów. Po raz pierwszy, przewoźnik zaprosił do procesu przygotowania aranżacji wagonów wybrane grupy podróżnych. To m.in. ich opinie na temat wyposażenia idealnego wagonu, pozwolą na zaprojektowanie udogodnień spełniających oczekiwania jak największej liczby pasażerów.
– Wspólna wymiana doświadczeń pomiędzy przewoźnikiem, producentem a pasażerem to najlepsza droga do stworzenia rozwiązań, które będą odpowiadały potrzebom podróżnych, naszych klientów. Zgłoszone pomysły będą następnie weryfikowane pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności czy komfortu. Liczymy, że dzięki konsultacjom społecznym wspólnie stworzymy idealny wagon – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

W pierwszym etapie konsultacji pasażerowie będą mogli zgłaszać do 26 listopada pomysły na profilu społecznościowym przewoźnika „PKP Intercity. Pociąg do podróży”. W kolejnym, zorganizowane zostaną panele fokusowe dedykowane różnym grupom podróżnych. O rozwiązaniach, które zwiększą komfort korzystania ze zmodernizowanych wagonów, przewoźnik porozmawia z osobami niepełnosprawnymi, rodzinami z dziećmi, konduktorami czy miłośnikami kolei. Swoje pomysły zgłoszą również rowerzyści. PKP Intercity zakłada, że pierwsze zmodernizowane wagony wyjadą na trasy pod koniec 2016 roku. Uzupełnią składy kursujące w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin -Trójmiasto – Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.

Nowa fala inwestycji obejmuje modernizację 400 wagonów, 60 lokomotyw i przebudowę zapleczy do ich serwisowania. Środki na realizację programu inwestycyjnego – w wysokości 1,8 mld zł – pochodzą od PKP S.A., z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika.