Tramwaje wróciły na Kaponierę!

Niecodzienny widok można było zaobserwować w czwartkowy poranek na rondzie Kaponiera – przejeżdżały przez nie tramwaje. Ciekawostką jest jednak to, że poruszały się one także w kierunku ulicy Święty Marcin.

Niektórzy poznaniacy prawdopodobnie stracili już wiarę w to, że ten remont kiedykolwiek się zakończy. Inni zastanawiają się już nawet nie nad tym, czy aktualny termin ukończenia remontu (połowa 2016 roku) zostanie dotrzymany, ale kiedy zostanie ogłoszony… nowy termin zakończenia remontu. Dziwne? Wcale nie – nawet Kazimierz Skałecki, były już szef Poznańskich Inwestycji Miejskich, przyznał niegdyś, iż tych terminów było już tyle, że trudno wskazać pierwotny. Dość powiedzieć, że wkrótce do szkół mogą pójść dzieci, które nigdy nie widziały ulicy Roosevelta i ronda bez budowlańców!

Na szczęście jest już coraz więcej przesłanek by stwierdzić, że remont jednak się kiedyś zakończy – robotników widać coraz więcej, most Uniwersytecki jest coraz bardziej kompletny, a tramwaje prawdopodobnie będą wkrótce kursować we wszystkich kierunkach. W piątek zakończą się prace przy montowaniu nowej trakcji, zaś dzień wcześniej odbywały się jazdy próbne, i to nie tylko relacji północ-południe, ale też w kierunku ulicy Święty Marcin. Na pierwszy rzut oka tramwaje przejeżdżały bez zakłóceń.

Może to oznaczać, że jednak dotrzymany zostanie jeden z najnowszych terminów otwarcia ruchu tramwajowego we wszystkich kierunkach – niedawno urzędnicy informowali, że stać ma się to do 15 grudnia (dodajmy, że 2015 roku). Co prawda wówczas nie będą jeszcze czynne przystanki na samym rondzie, ale i tak skróci to czas przejazdów wielu tramwajów i zmniejszy zatory na mostach Teatralnym i Dworcowym.

Jeżeli rzeczywiście wszystko będzie przebiegać bez zakłóceń, cały układ ronda będzie gotowy do użytkowania 1 października 2016 roku – nieco ponad 5 lat od rozpoczęcia pierwszego etapu przebudowy ulicy Roosevelta.