Poznański Rower Miejski – 102 stacje i 1000 jednośladów? Ruszył przetarg ZTM

Do 2018 r. Poznański Rower Miejski ma zostać wzbogacony o 43 stacje i 557 jednośladów – Wielkopolska, już teraz czwarta pod względem wielkości systemu rowerowego w Polsce, ma szansę na jeszcze wyższe miejsce w rankingu.

Poznański Rower Miejski na zimę odjechał z rekordem – czwarty sezon zakończył z 33 tys. zarejestrowanych użytkowników i 123 tys. wypożyczeń, co dało stolicy Wielkopolski zaszczytne miejsce pod podium trzech największych systemów rowerowych w Polsce. Wyniki, już teraz wyższe o ponad 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego, mają szansę na poprawę – Poznań zamierza rozbudować PRM do 102 stacji i ponad 1000 rowerów, a ZTM rozpoczyna w tej sprawie postępowanie na 3-letni przetarg.
– W ramach postępowania przetargowego i oferty będziemy starali się przekonać podmioty prywatne, które wejdą do systemu – zapowiada wiceprezydent Maciej Wudarski i podaje obszar zainteresowań – np. galerie handlowe i gminy pozapoznańskie. – Być może w 2018 roku obszar obsługiwany przez rower miejski będzie zdecydowanie większy – wzroście też ilość użytkowników i ilość wypożyczeń.

10 proc. jednośladów na ulice wyjadą z fotelikami dziecięcymi, niepewna jest jednak przyszłość rowerków przeznaczonych wyłącznie dla najmłodszych – projekt wymaga rozmów z radnymi PO i w efekcie może być nieopłacalny.
– Jest propozycja wprowadzenia poprawki budżetowej na poziomie 150 tys. – mówi Wudarski. – Chcemy przekonać radnych do zamiany pomysłu na dodatkowe stacje, dedykowane tylko rowerkom dziecięcym, na przykład przy Cytadeli lub Rusałce.

Kolejna nowość to wypożyczanie bicykli bez konieczności rejestracji w systemie, za pomocą karty kredytowej i zniżki dla właścicieli PEKI z ważnym biletem okresowym: pierwsze 30 min. będzie darmowe, za pierwszą pełną godzinę zapłacą złotówkę, a za dwie – 2 zł., w porównaniu do dotychczasowych 4 zł.
To za 3 lata, a tymczasem – rower miejski po jednokołowych feriach zimowych wraca na ulice Poznania wiosną 2016 r.