Spot wywołał bardzo duże zainteresowanie wśród odbiorców. Przez pierwsze kilka dni od startu kampanii obejrzało go ponad 300 tys. osób, a informacja o kampanii pojawiła się w serwisach informacyjnych w telewizji oraz na kilkudziesięciu portalach i serwisach w internecie, w tym na zagranicznych.
Wszystkie firmy zaangażowane w produkcję spotu (Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions, Platige Image, Dobro, Juice) pracowały pro-bono.
Fundacja Alivia, założona w 2010 roku przez rodzeństwo – Bartosza i Agatę Polińskich chce przekazać, że chorzy na raka nie potrzebują litości i współczucia, lecz solidarności. Spot pokazuje, że w walce z rakiem bardzo ważne są silna wola i determinacja, ale też wsparcie z zewnątrz. Tym wsparciem może być 1% podatku, który pomoże chorym na raka ponieść koszty nierefundowanych nowoczesnych leków, diagnostyki, rehabilitacji czy konsultacji u specjalistów.
Agata i Bartek pomagając chorym korzystają z własnego doświadczenia. Trzy lata przed założeniem fundacji, w wieku 28 lat został u Agaty zdiagnozowany zaawansowany nowotwór. Udało jej się pokonać chorobę, dzięki odwadze, determinacji, ale też sporym środkom finansowym.
W podobnej sytuacji są inni pacjenci. Leczenie raka z wykorzystaniem innowacyjnych terapii może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Wiele leków, które w krajach Europy Zachodniej są finansowane w ramach publicznej służby zdrowia, w Polsce jest niedostępnych w ramach NFZ. Przekłada się to na skuteczność leczenia. Z grupy 150 tys. pacjentów statystycznie w Polsce przeżyje 70 tys. osób, chociaż współczesna medycyna pozwala wyleczyć co najmniej 100 tys. Dlatego tak ważne jest wsparcie finansowe, które pozwala chorym na korzystanie z nowoczesnych, bardziej skutecznych terapii.
Praktyczna pomoc dla chorych na raka
Pomoc w zbieraniu środków na leczenie to nie jedyna działalność Fundacji Alivia. Celem fundacji jest również zapewnianie chorym praktycznych narzędzi pomocnych w walce z rakiem. W tym celu fundacja prowadzi portal www.Onkomapa.pl, który ułatwia znalezienie najbardziej przyjaznego lekarza onkologa i placówki onkologicznej oraz portal www.Kolejkoskop.pl, który umożliwia sprawdzenie, w którym ośrodku można najszybciej wykonać badanie diagnostyczne w ramach NFZ. Z każdego z tych portali korzysta co miesiąc ok. 20 000 osób.
Alivia prowadzi też program Czerwona Skrzynka, w ramach którego udziela pacjentom praktycznych porad dotyczących procesu leczenia. Ponadto, ułatwia dostęp do informacji na temat leczenia nowotworów, publikując na swojej stronie aktualności dotyczące nowych leków i terapii.
Więcej o działach Fundacji Onkologicznej Alivia dowiesz się ze strony www.alivia.org.pl. Znajdziesz tam również wygodny program do rozliczenia podatku, który umożliwi w prosty sposób przekazanie 1% podatku Fundacji Alivia (KRS 0000358654).
//