PEKA naraża poznaniaków na działania internetowych oszustów? ZTM odpowiada

Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada na doniesienia, które pojawiły się na portalu Niebezpiecznik.pl. Portal sugeruje, że system PEKA nie jest odpowiednio zabezpieczony i ułatwia zadanie oszustom. Spółka przekonuje, że nie jest to prawdą.

Brak skonfigurowania pola SPF w polu TXT domeny – ten mankament systemowi PEKA zarzuca jeden z czytelników portalu Niebezpiecznik.pl, dodatkowo skarżąc się na opieszałość Biura Obsługi Klienta poznańskiej spółki. Konkluzja jest taka, że ZTM nie chroni w należyty sposób swoich klientów, narażając ich na ataki ze strony internetowych oszustów (więcej szczegółów TUTAJ).

Spółka nie pozostawiła publikacji bez odpowiedzi.

„W związku z publikacją na portalu Niebezpiecznik.pl uprzejmie informujemy, że wszelkie uwagi zgłaszane do Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu są traktowane z należytą powagą i troską. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest z odpowiednią starannością i – po przeanalizowaniu zawartych w zgłoszeniu treści – podejmowane są odpowiednie działania, adekwatne do typu i rodzaju zgłoszenia” – czytamy w komunikacie wydanym przez ZTM.

Jeśli chodzi o niedociągnięcia, na które wskazał czytelnik portalu Niebezpiecznik.pl, ZTM poinformował, że podjął działania mające na celu jak najszybsze wyeliminowanie ich.

„Po zweryfikowaniu zgłoszenia oraz upewnieniu się, że proponowane rozwiązania nie odbiją się negatywnie na działaniu systemu PEKA, podjęto działania w celu wyeliminowania zgłoszonego problemu” – informuje ZTM i podkreśla: „Należy również pamiętać, że sam znacznik SPF nie chroni przed fałszerstwami i nie zwalnia nas ze stosowania się do zasad bezpiecznego korzystania z internetu”.

Pełna treść komunikatu ZTM dostępna jest na stronie spółki (przejdź na stronę).

System PEKA wszedł w życie w 2014 r. Według najnowszych danych z systemu korzysta ponad 450 tys. użytkowników.