Elektroniczny system obsługi dotacji Witkac.pl pozwoli na uzyskanie nie tylko generatora ofert realizacji zadań publicznych, ale też papierowy obieg dokumentów w wielkiej mierze zastąpiony zostanie obiegiem elektronicznym.
Wprowadzony zostanie wymóg wygenerowania i złożenia oferty w wersji elektronicznej, poprzez platformę Witkac.pl. Wersja papierowa wymagana będzie tylko jako potwierdzenie złożenia oferty. Te dwa warunki spełnione łącznie bedą oznaczać, że oferta została złożona w sposób prawidłowy.
Dzięki elektronicznemu systemowi obsługi dotacji, dużo łatwiejsza będzie sprawozdawczość. Sprawozdania będą generowane i składane elektronicznie, a system sam będzie wyłapywał większość błędów – zwłaszcza tych kalkulacyjnych. Ewentualnych korekt sprawozdań również będzie można dokonać elektronicznie.
System rozpocznie działaność od najbliższej edycji otwartych konkursów ofert – tych na 2017 rok oraz tzw. małych grantów, których termin realizacji rozpoczyna się po 1 stycznia 2017 roku.
Aby ułatwić korzystającym wejście w nowy system, Miasto Poznań przygotowało ofertę bezpłatnych szkoleń wdrożeniowych, na których przedstawiciele organizacji pozarządowych dowiedzą się jak założyć konto w systemie, jak złożyć ofertę i jak wygenerować sprawozdanie, a także otrzymają materiały szkoleniowe opisujące krok po kroku powyższe czynności.