Wszystko za sprawą tłumów klientów pragnących skorzystać z rabatów sięgających tego dnia -90% w największych sieciach handlowych. I choć w Polsce Święta Dziękczynienia nie obchodzimy, a zakupy świąteczne rozpoczynamy nieco później, bo na początku grudnia, Black Friday cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością, będąc już teraz jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu handlowym.
Czarny Piątek, czyli Black Friday w Polsce – jakie sklepy biorą udział?
W przeciwieństwie do USA czy Wielkiej Brytanii polski Black Friday staje się głównie wydarzeniem internetowym. Polskie sieci handlowe wciąż czekają z obniżkami asortymentu aż do początku grudnia, kiedy to ich klienci zaczynają przygotowywać się do Świąt i Mikołajek. Wyjątkiem w tym roku wydaje się Lidl, który w tym roku zapowiedział aż -70% obniżki na wybrany asortyment.
Dużo odważniej do tematu podchodzą sklepy internetowe, oferujące tego dnia dość pokaźne rabaty na niemal cały asortyment. W tym roku swój udział w akcji potwierdziło wiele rodzimych marek i popularnych sprzedawców w różnych kategoriach produktowych.
Black Friday 2016 Polska sklepy biorące udział w akcji:
Moda
Zalando – Pull&Bear – Nike – Gino Rossi – Wittchen – Simple – SMYK – Gerry Weber – Promod – Camaieu – Venezia – Unisono – ASOS – New Look – Parfois – BonPrix – Bata – Pakamera – Wólczanka – Diverse
Uroda
Douglas – Estyl.pl – NeoNail – Sephora – iPerfumy – Dr Irena Eris e-Sklep – Eveline
Elektronika
Komputronik – Redcoon – Microsoft Store – RTV Euro AGD – Media Expert – Avans – Mango – Neo24 – Aliexpress – Amazon – Vobis – Sferis
Dom i ogród
Home&You – Telekarma – BD Sklep – eMag – Lidl – OleOle – Tchibo
Książki, muzyka, film
Matras – Empik – Audioteka – TaniaKsiążka – Fiszki.pl – Ravelo – Woblink
Black Friday to także idealna okazja do skorzystania z ofert zagranicznych sprzedawców, którzy oferują dostawę swoich towarów do Polski.
Czarny Piątek w Lidlu to nie wyjątek – duże rabaty szykują także inne sklepy!
Największych rabatów możemy wciąż spodziewać się po międzynarodowych markach. Najbardziej spektakularne, sięgające nawet 90% zniżkipojawią się e-marketach, takich jak Amazon czy Aliexpress. Bardzo korzystne, około 20-40-procentowe zniżki, dedykowane polskim odbiorcom przygotowały również międzynarodowe marki odzieżowe, takie jak Nike, New Balance, Pull&Bear czy Gerry Weber. Wśród polskich marek, największe promocje, często ponad 40-procentowe wyróżniają Wittchen, Gino Rossi i SMYK. Sklepy te, oprócz swoich własnych promocji dodatkowo oferują także specjalne kody rabatowe dla swoich klientów. Kody te, a także szczegółową listę sklepów można znaleźć m.in. na stronie Black Friday na Kupon.pl.
Największe upusty czekają klientów marketów elektronicznych i sklepów ze sprzętem RTV i AGD. Rabaty do kilkuset złotych zapowiadają m.in. Komputronik, Media Expert oraz Microsoft Store Polska. Wśród przecenionego sprzętu znajdziemy m.in. konsole, laptopy, smartfony, telewizory i sprzęt RTV, a także akcesoria komputerowe.