MIasto szuka operatora cmentarzy komunalnych

Miasto rozpoczęło poszukiwania operatora cmentarzy komunalnych. Umowa z dotychczasowym zarządcą, spółdzielnią Universum, wygasa 30 czerwca 2017 roku. Od 1 lipca, nadzór nad miejskimi nekropoliami przejmą Usługi Komunalne.

Universum sprawowało kompleksową opiekę nad nekropoliami przez ostatnie 25 lat. Po wygaśnięciu umowy nadal będzie dzierżawić od miasta obiekty, które są niezbędne do obsługi mieszkańców, np. domy pogrzebowe oraz krematoria. Od 1 lipca, spółdzielnia nie będzie już zajmować się administracją cmentarzy, a obowiązki w tym zakresie przejmą Usługi Komunalne, z kolei codzienne zarządzanie przejmie operator zewnętrzny.

“Do głównych zadań operatora będzie należał nadzór i kontrola nad przeprowadzanymi na cmentarzu pochówkami, ekshumacjami i pracami związanymi z ustawieniem nowych nagrobków na grobach oraz bieżące utrzymanie nekropolii, w tym prace związane z utrzymaniem porządku i czystości, zieleni cmentarnej oraz infrastruktury”

Ziemowit Borowczak, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej

Miasto podzieliło zamówienie na dwie części – osobną dla każdego z cmentarzy na Miłostowie i Junikowie. Dzięki temu istnieje możliwość wyłonienia dwóch podmiotów, innego dla każdej z nekropolii. Umowa z operatorem lub operatorami zostanie podpisana na dwa lata, do 30 czerwca 2019 roku. Nadzór nad pracami sprawować będzie Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania.

Usługi Komunalne zajmować się będą prowadzeniem dokumentacji cmentarnej i pobieraniem opłat. Dzięki zmianom, pieniądze z opłat cmentarnych trafiać będą do budżetu miasta. Oznacza to jednak także zmiany cennika i regulaminu korzystania z nekropolii, które mają zostać podane do końca czerwca 2017 roku. Dzięki utworzeniu Głównego Biura Cmentarnego, możliwe będzie załatwienie wszystkich spraw związanych z pochówkiem w jednym miejscu, co ma ułatwić i przyśpieszyć procedurę.