ZNAMY LAUREATÓW 11. EDYCJI ART & FASHION FORUM BY GRAŻYNA KULCZYK

W sobotę, 21 października w poznańskim Starym Browarze odbyła się gala laureatów 11. edycji Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk (AFF), podczas której poznaliśmy najlepszych uczestników warsztatów New School. Nagrodą dla laureatów każdego z 5 warsztatów New School jest stypendium na prestiżowym Central St. Martin’s College of Art & Design w Londynie, który ukończyli m.in. John Galliano, Alexander McQueen czy Stella McCartney. 

 

Art & Fashion Forum (AFF) jest wydarzeniem powstałym w 2007 r. z inicjatywy Grażyny Kulczyk. Podobnie jak w poprzednich latach, AFF organizowane było przez zespół poznańskiego Starego Browaru. 

Inwestujemy długoterminowo i podobne podejście mamy do zaangażowania w wydarzenia związane z kulturą i sztuką.” – mówi Marek Jakubiak, szef Real Estate, CEE Deutsche Asset Management, przedstawiciel właściciela Starego Browaru. „Tych w Starym Browarze nie brakuje, a jego sztandarowy projekt Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk z każdym rokiem jest coraz bardziej spektakularny. Nasza polityka kontynuowania wsparcia dla działań kulturalnych, z których słynie Stary Browar, nie byłaby tak skuteczna, gdyby nie ogromny nakład pracy zespołu, który od lat dba o ich jakość. Za każdym z tych eventów codziennie stoją prawdziwi i stuprocentowo zaangażowani ludzie.

podkreśla Marek Jakubiak.

Obok innowacyjnej wystawy „Björk Digital”, która potrwa do końca października, całodziennego Open University z najbardziej kreatywnymi umysłami ze świata mody, sztuki i nowych technologii oraz targów dla młodych projektantów, warsztaty New School są kluczowym punktem każdej edycji AFF. 21 października odbyła się gala ich tegorocznych laureatów. Imprezę poprowadziła dziennikarka muzyczna Gabi Drzewiecka. Gościem honorowym wydarzenia była Grażyna Kulczyk, inicjatorka AFF. W trakcie obrad jury podczas gali wystąpili Krzysztof ZalewskiMonika Brodka.

Lista zwycięzców:

–  Fashion Design – Marlena Czak
–  Fashion Jewellery – Aneta Bielecka
–  Fashion Illustration – Aleksandra Szczepaniak
–  Fashion Photography – Artur Madej
–  Fashion Writing – Ewa Grzeszczuk – Karzyńska

Zajęcia New School w ramach AFF prowadzone były przez wybitnych praktyków, niejednokrotnie związanych z AFF od samego początku trwania projektu. W tym roku warsztaty odbywały się
w 5 kategoriach i poprowadzili je: 

–  Fashion Design – Mariusz Przybylski
–  Fashion Jewellery – Anna Orska
–  Fashion Illustration – Olka Osadzińska
–  Fashion Photography – Adam Pluciński i Marta Wajszczyk
–  Fashion Writing – Piotr Zachara

Prace uczestników New School można oglądać w Starym Browarze do 11 listopada w Pasażu.

Björk na Open University

Główną atrakcją tegorocznego Open University w ramach Art & Fashion Forum była blisko godzinna rozmowa z wizualną reprezentacją Björk. Rozmowę z artystką poprowadził Piotr Metz, dziennikarz radiowej Trójki. Można też było posłuchać o kulisach powstania wystawy „Björk Digital” z udziałem jej twórców. Pozostałe panele i wystąpienia w ramach Open University toczyły się wokół AI: Cyber Creative – tematu przewodniego 11. edycji AFF. Pomysłodawcą tegorocznej idei przewodniej i dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia był już po raz trzeci W P Onak, Art & Creative Director, multidyscyplinarny artysta, twórca agencji kreatywnej. 

Tegoroczni goście, eksperci z różnych dziedzin – od mody i sztuki po badania rozwoju sztucznej inteligencji – opowiadali o zastosowaniu nowych technologii w swojej karierze oraz o możliwościach, jakie niesie wykorzystanie algorytmów i rozwiniętych programów komputerowych w modzie i sztuce. Przed publicznością w Starym Browarze wystąpili: Aleksandra Kazimierska i Michał Szajbe, twórcy Sellector.com, wyróżniającego się na rynku agregatora sklepów w branży fashion, opartego na marketingu afiliacyjnym, Jessica Mercedes Kirchner, autorka bloga o tematyce modowej I lifestylowej, Natalia Maczek, współzałożycielka i właścicielka marki MISBHV, dr Aleksandra Przegalińska, filozofka, badaczka rozwoju nowych technologii i sztucznej inteligencji, Agnieszka Pociecha, specjalistka w dziedzinie luksusowego rynku mody, obecnie Corporate Planning Manager Burberry, wykładowca London College of Fashion. W panelu praktyków o wykorzystywaniu AI opowiadali Jeii Hong (współpracuje z luksusowymi markami sektorów modowych, beauty, life-style; pracowała dla Burberry i Stella McCartney jako Creative Service Director), Roma Gąsiorowska (aktorka i twórczyni artystyczno-edukacyjnej platformy W-Arte!), Karolina Pięch (projektantka mody, pracowała dla marki Alexander McQueen oraz tworzyła dla domu mody Balenciaga), a poprowadziła go Karolina Sulej (Wysokie Obcasy/Wysokie Obcasy Extra). Piotr Metz poprowadził też rozmowę z twórcami wystawy „Björk Digital”, Marco Perrym (dźwięk), Andrew Melchiorem (VR).

New Market z młodymi projektantami


New Market by TUTU to dwudniowe targi organizowane we współpracy z pełną pasji Agatą Królikowską i jej poznańskim concept store’m „TUTU polscy projektanci” promującym niezależne marki i ich twórców, tworzących kolekcje będące alternatywami dla masowej produkcji. 20 i 21 października podczas New Market można było zrobić zakupy u blisko 20 wystawców z całej Polski. Tegoroczne targi miały niezwykłą oprawę scenograficzną odwołującą się do świata sztucznej inteligencji. Twórcami poszczególnych elementów byli Maciej Klocek – Lumen ART i Cyryl Zakrzewski, autor stałych instalacji w przestrzeni miejskiej Poznania. 

Więcej informacji o 11. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk można znaleźć na: 

http://starybrowar5050.com/AFF/ i https://www.facebook.com/ArtFashionForum/ 

Organizatorzy 11. Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk: zespół Starego Browaru – Magdalena Kowalak, Joanna Tupalska, Karol Kędziora, Aleksandra Frankowska, Ewelina Dobras, Barbara Banat; zespół Big Picture – Hanna Waśko, Anna Krzyżanowska, Monika Roth; zespół OCR Creations – WP Onak, Paweł Wyląg, Natalia Jeziorek oraz wolontariusze Björk Digital: Ci najbardziej wytrwali Michalina Serbiak, Merve Arslan – Rząd, Emil Tybura, Małgosia Michałowicz, Emilian Małek, Karolina Grzelak, Natasza Czarnecka, Dorota Serafin oraz Łukasz Stefanowski.


Patroni mediowi: Trójka, Elle, TVP Kultura, Co Jest Grane 24, K-Mag, Zwykłe Życie, WTK, epoznan.pl, onet.pl.

Partnerzy: 12 stopni.pl, AMS, bilety24.pl, Blow Up Hall, Firma Karlik, Bookarest, selektor.com, Faber-Castell, Uber, Move-Picture, Poco Loco, Puro Hotels, Strima, TUTU Polscy Projektanci, NOTI, Woda w butelce.