Podpisanie dokumentów to kontynuacja rozmów, które odbyły się ze stronami prawie miesiąc temu. Przedsięwzięcie wymaga zaangażowania poszczególnych samorządów na danych odcinkach.
Po pierwszych czterech, ma przyjść czas na kolejne pięć linii, na których obecnie trwają prace remontowe. Dotyczy to m.in. tras do Piły, Warszawy i Szczecina.
Zgodnie z założeniami, pociągi mają jeździć co pół godziny podczas szczytów komunikacyjnych oraz co godzinę poza nimi. Istnieje także prawdopodobieństwo, że na stacji Poznań Wschód, pociągi podczas szczytu komunikacyjnego kursować będą niemal jak tramwaje – co 10 minut.
Największe spośród wszystkich samorządów dofinansowywanie do Kolei czeka Miasto Poznań. Ma ono wynieść od 1,2 mln do 1,5 mln na cztery linie. Po uruchomieniu wszystkich dziewięciu linii, wzrośnie do ponad 3 milionów złotych. Dofinansowanie ma jednak maleć wraz ze wzrostem dochodów pochodzących ze sprzedaży biletów.