Do przebudowy przygotowano dwa warianty.
Waiant I zakłada utrzymanie obu skrzyżowań – z ul. Stróżyńskiego oraz z ul. Morasko i Mateckiego, jako skrzyżowania skanalizowane. Wydzielono tam jednak pasy ruchu do skrętu w lewo. Dodatkowo, buspas na ul. Stróżyńskiego miałby zmienić się w pas dla skręcających w prawo, w ul. Marka z Aviano.
Na samej ul. Marka z Aviano zaprojektowano szeroki na dwa metry chodnik. Rowery kierowane byłyby na projektowany ciąg pieszo-rowerowy, który połączy ul. Mateckiego z ul. Stróżyńskiego, na trasie obecnego chodnika. Wariant I zakłada konieczność wycinki drzew po południowej stronie ul. Stróżyńskiego.
Przygotowano również wariantowe rozwiązanie dla ruchu rowerowego w obrębie skrzyżowania z ul. Stróżyńskiego dla wariantu I. Zakłada on wjazd i zjaz z ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Stróżyńskiego jako czwarty wlot skrzyżowania. Takie rozwiązanie wiązałoby się jednak z przebudową części parkingu na os. Sobieskiego.
W wariancie drugim, przebudowa skrzyżowania ul. Stróżyńskiego z Marka z Aviano wygląda podobnie jak w wariancie I, ale lewoskręt jest krótszy o około 10 metrów. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Marka Avano z ul. Morasko i Mateckiego, projektowane jest jednopasmowe rondo o średnicy zewnętrznej 30 metrów.
Wzdłuż ul. Marka z Aviano, proponowany jest ciąg pieszo-rowerowy, z dwukierunkowym ruchem rowerowym, który miałby powstać po południowej stronie. Po północnej, powstałby chodnik. Oprócz tego, po stronie południowej, wzdłuż ul. Stróżyńskiego zaproponowano ciąg pieszo-rowerowy w miejscu istniejącego chodnika.
Opinie i uwagi na temat koncepcji, można przesyłać do ZDM w formie elektronicznej, pod adresem mateckiego@zdm.poznan.pl lub pocztą tradycyjną i osobiście do siedziby ZDM przy ul. Wilczak 17.
Dodatkowo, 15 stycznia, o godzinie 17:00, odbędzie się w tej sprawie spotkanie z mieszkańcami, w SP numer 15 na os. Sobieskiego 105.