Ścieżki rowerowe planowane są w pasach jezdni. Zgodnie z założeniem, ul. Murawa będzie zwężona zarówno od strony os. Pod Lipami, jak i od ul. Gronowej. Na swoim profilu Facebook, Rada Osiedla Nowe Winogrady Południe, wyraża wątpliwość czy takie rozwiązanie jest dobre.
Radni martwią się zwężeniem jezdni do jednego pasa ruchu, w momencie, gdy „po obu stronach są dość szerokie chodniki, mało uczęszczane, które można by było wykorzystać”. Radnych niepokoi także to, że rozwiązanie spowolni ruch samochodowy w okolicy.
Zupełnie odmienne zdanie mają mieszkańcy, którzy zauważają, że dwa pasy ruchu w tym miejscu są niepotrzebne, gdyż droga jest niemal „osiedlowa”. Zwracają radnym uwagę na to, że z chodników korzysta bardzo wielu mieszkańców i ich zwężenie przyniosłoby o wiele gorszy skutek niż zwężenie jezdni do jednego pasa.
Niektórzy wypominają osiedlowym władzom, że myślą jedynie o kierowcach.
„Jak to jest, że proponujecie wytyczenie drogi rowerowej zabierając chodnik i wtedy nie będzie to „kosztem pieszych”, a zabierając jeden pas ruchu będzie „kosztem kierowców”?”
Mieszkańcy cieszą się również z tego, że zwężenie wpłynie na spowolnienie ruchu. Zauważają, że obecne dwa pasy zachęcają piratów drogowych do szybkiej jazdy.
Projekt przygotowany został przez Pozańskie Inwetsycje Miejskie na wniosek ZDM.