Powstała mapa anomalii terenowych na obszarze pod budowę trasy tramwajowej na Naramowice

Ponad 5,5 tysiąca przejazdów georadarowych oraz ponad 2 tysiące pomiarów radiodetekcją wykonano, by stworzyć mapę anomalii przed budową trasy tramwajowej na Naramowice. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ma już raport z badań terenowych.

Badania przeprowadzane były w lutym i marcu. Objęły teren wzdłuż ul. Naramowickiej, od skrzyżowania z ul. Czarna Rola do skrzyżowania z ul. Dworską, a także teren planowanego węzła Naramowicka.

Specjaliści wykonali 5596 przejazdów georadarowych oraz 2063 pomiary radiodetekcją. Dzięki nim, można było oznaczyć wszelkie artefakty, jakie znajdują się w okolicy ul. Naramowickiej. Do opracowania informacji o nieznanych obiektach, wykorzystano m.in. mapy oraz informacje Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Na mapie anomalii zaznaczono 641 niezidentyfikowane obiekty, które znajdują się na głębokości od kilkudziesięciu centymetrów do ponad 2 metrów pod powierzchnią.

Sprawdzony teren był tą częścią przyszłego placu budowy, co do której było najwięcej wątpliwości pod względem uzbrojenia terenu. Poznańskie Inwestycje Miejskie zapowiadają jednak, że możliwe będą kolejne badania punktowe na pozostałych wątpliwych obszarach.

Badania oraz przygotowanie mapy anomalii ma na celu jak najlepsze przygotowanie dokumentacji przetargowej i uniknięcie ewentualnych problemów związanych z odkryciem niezidentyfikowanych obiektów lub instalacji podziemnych już w trakcie budowy.