Przebudowa na Górnym Tarasie Rataj i zmiana trasy tramwajów – co, gdy na trasie kórnickiej dojdzie do awarii?

Za półtora tygodnie rozpocznie się jedna z ważniejszych inwestycji torowo-sieciowych w Poznaniu w ostatnich latach. Przebudowa na Górnym Tarasie Rataj wiązać się będzie z koniecznością skierowania ruchu tramwajowego na trasę kórnicką. Stowarzyszenie Razem dla Chartowa zastanawia się, czy takie obciążenie jednej trasy jest dobre.

Na czas remontu, wyjazd z zajezdni Franowo możliwy będzie jedynie trasą kórnicką, która już teraz jest w złym stanie. Zwiększony ruch tramwajowy zarówno rano jak i wieczorem z pewnością wpłynie na płynność przejazdu i stan torowiska.

Stowarzyszenie Razem dla Chartowa zastanawia się, czy takie rozwiązanie jest dobre w kontekście możliwych awarii na trasie.

„Dwa tygodnie temu musiał być przeprowadzony jej nagły remont, który trwał cały weekend. Co się stanie, jeżeli do podobnej sytuacji dojdzie w trakcie prac na Górnym Tarasie Rataj? Jakie mogą być konsekwencje, gdy do awarii dojdzie z samego rana, przed wyjazdem tramwajów z zajezdni?”

Stowarzyszenie Razem dla Chartowa

Członkowie Stowarzyszenia proponują, by część taboru stacjonującego w Zajezdni na Franowie przenieść w inne lokalizacje na czas remontu. Dzięki temu, zdaniem pomysłodawców, uda się uniknąć paraliżu komunikacyjnego w przypadku niespodziewanej awarii czy wypadku.